امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68555
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 05 آبان 1396 - 9:06 | | ارسال توسط :

زودرس شدن مرکبات مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی

به گزارش بابل نوین، محمدرضا شعبانی مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران رنگ آوری مرکبات استان را تکذیب کرد و گفت: رنگ آوری غیرطبیعی مرکبات مازندران صحت ندارد چرا که با حضور و فعالیت دستگاه‌های نظارتی از وقوع این مساله پیشگیری شده است. وی افزود: امسال بر اثر شرایط آب و هوایی به رنگ آمدن و زمان […]

به گزارش بابل نوین، محمدرضا شعبانی مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران رنگ آوری مرکبات استان را تکذیب کرد و گفت: رنگ آوری غیرطبیعی مرکبات مازندران صحت ندارد چرا که با حضور و فعالیت دستگاه‌های نظارتی از وقوع این مساله پیشگیری شده است.

وی افزود: امسال بر اثر شرایط آب و هوایی به رنگ آمدن و زمان رسیدن مرکبات پرتقال و نارنگی زود‌تر فرا رسید و این روند در مناطق شرق و مرکز ۲۰ روز زودتر از مناطق غرب استان رخ می‌دهد.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: امسال از اول آبان مرکبات و پرتقال‌های تامسون قابل برداشت و آماده برای مصرف می‌باشد.

شعبانی شایعات غیر طبیعی بودن پرتقال زرد و نارنجی و فعالیت کارخانه‌های رنگ آوری پرتقال در شرق استان را رفتار برخی افراد برای برهم زدن تعادل در بازار مصرف اعلام کرد.

وی از این افراد به عنوان کسانی نام برد که تلاششان برای فروش بالای محصولات ذخیره شده شان است و با بیان چنین مطالب و با هدف تخریب اذهان عمومی درباره مرکبات پاییزه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به فعالیت حدود ۴۰۰ واحد سورتینگ مجاز در استان، گفت:: نظارت نهاد‌هایی همچون صنعت، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی بر روی این واحد‌ها وجود دارد تا رنگ آوری غیر طبیعی مرکبات انجام نشود.

وی افزود: هر چند منکر رنگ آوری مرکبات در برخی سورتینگ‌های غیر مجاز نمی‌شویم، ولی با نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد این موضوع کنترل شده و بسیار محدود است که عملا با توجه به شرایط فعلی آب وهوایی مازندران سودجویان هم حتی نیازی به این هزینه سازی برای خود نمی‌بینند.

شعبانی خطاب به مردم گفت: با نظارت‌های جدی در خصوص فعالیت سورتینگ داران و بویژه مساله رنگ آوری مرکبات در مازندران، مردم نگران سلامت مرکبات این استان نباشند و مطمئن باشند مرکبات سالمی را مصرف می‌کنند.

شعبانی سطح زیرکشت مرکبات در مازندران را ۱۲۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن مرکبات از این باغ‌ها برداشت شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.