امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73040
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 13 آذر 1396 - 17:54 | | ارسال توسط :

سامانه درس الکترونیکی آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد

به گزارش بابل نوین، سامانه درس الکترونیکی آموزش معنا و تدبر در قرآن با تدریس استاد وکیل در نشست مشترک مدیران قرآنی اداره ارشاد و اوقاف استان‌ها رونمایی شد. سیدمحسن میرباقری، مدیر موسسه نورالمجتبی در نشست مشترک مدیران قرآنی ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی و سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این موسسه […]

به گزارش بابل نوین، سامانه درس الکترونیکی آموزش معنا و تدبر در قرآن با تدریس استاد وکیل در نشست مشترک مدیران قرآنی اداره ارشاد و اوقاف استان‌ها رونمایی شد.

سیدمحسن میرباقری، مدیر موسسه نورالمجتبی در نشست مشترک مدیران قرآنی ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی و سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این موسسه با هدف ترویج مباحث قرآنی، دینی و اخلاقی تشکیل شده است، اظهار کرد:‌ ما با تدریس ۳۳ واحد درسی به صورت مجازی و الکترونیکی فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: این درس‌ها در چند گام تولید می‌شود که گام نخست آن سرفصل‌، گام دوم سرفصل دروسی است که وارد شورای علمی می‌شود و اساتید آن را بررسی کرده و پس از آن در پژوهش تدوین و در نهایت توسط اساتید تدریس می‌شود. فعالیت علمی، آموزشی در عرصه تدبر در قرآن برای همه اقشار جامعه صورت می‌گیرد و دوره تربیت مربی در مشهد برگزار می‌شود.

مدیر موسسه نورالمجتبی ادامه داد: امسال ۳۳ واحد درسی در کانال موسسه نورالمجتبی قرار گرفته است و علاوه بر صوت کلاس به صورت مکتوب هم مطالب درسی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. همچنین سرفصل‌های آموزشی به سایر زبان‌ها نیز تدریس می‌شود و تاکنون این مطالب به زبان انگلیسی هم ترجمه شده است و سعی داریم به سایر زبان‌ها هم ترجمه کنیم. گام بعدی تربیت مربی است که فعالیت‌هایی در این زمینه نیز داشته‌ایم.

در ادامه این نشست نیز یک استاد قرآن با بیان اینکه قرائت بدون درک، معنای منطقی ندارد، گفت: آموزش درک معنا باید به صورت مستقیم از خود قرآن باشد. در مجامع علمی تصور این بود که اگر آموزش درک معنا را از خود قرآن آغاز کنیم بهتر به نتیجه می‌رسیم اما متأسفانه در حوزه آموزش تدبر و درک معنا در بخش علمی فعالیت قابل توجهی انجام نشده است.

در ادامه مسعود وکیل با بیان اینکه یکی از اقدامات اولیه‌ای که توسط موسسه نورالمجتبی صورت گرفته است آموزش برای تدبر و درک قرآن است، گفت: ۱۶ درس تدوین و تدریس و فیلم آموزشی آن ارائه شده است و در هر درس یک قطعه‌ای از آیات قرآن خوانده شده،‌همچنین یک کارگاه ترجمه و تدبر داریم که نکات پرکاربرد در فهم قرآن متناسب با آیات قرآنی در آن قرار دارد.

وی گفت: یکی از کلیدهای تدبر در قرآن تفکر در کشف ارتباط آیات قرآن کریم است. در کارگاه تدبر حدود ۱۵ کلید آموزشی قرار گرفته است و ارتباط هر کدام از آیات برای افراد معرفی می‌شود تا مخاطبان بتوانند به خوبی از این مطالب بهره ببرند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.