امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73041
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 13 آذر 1396 - 17:56 | | ارسال توسط :

حجت‌الاسلام محمدی: بخشی از اعجاز قرآن کریم، در قرائت‌ قرآن است

به گزارش بابل نوین، قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآن و عترت گفت: پیوند آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم که به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، امر مثبتی است و کلاس‌های قرآنی باید به ترغیب دانش‌آموختگان آن منجر شود. حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی روز دوشنبه، ۱۳ آذرماه در نشست مشترک مدیران قرآنی ادارات کل فرهنگ و […]

به گزارش بابل نوین، قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآن و عترت گفت: پیوند آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم که به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، امر مثبتی است و کلاس‌های قرآنی باید به ترغیب دانش‌آموختگان آن منجر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی روز دوشنبه، ۱۳ آذرماه در نشست مشترک مدیران قرآنی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه که در سالن اجلاس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: قبل از تشکیل اتحادیه‌های قرآنی، یک عقبه‌ای برای تشکیل اتحادیه‌ها در شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور آقای امیرنیا معاون هنری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی در ادامه با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری درباره حفظ قرآن کریم و حافظان قرآن گفت: منظور مقام معظم رهبری از حافظان، حافظ کل است. اینکه ما ۱۰ میلیون حافظ کل تربیت کنیم این تعداد یک حد کمّی است. من تعبیرم این است که به جای اینکه قرآن کریم را حفظ کنیم، حفظ بشویم و انس خود را با این کتاب الهی افزایش بدهیم.

معاون توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: قرآن کریم دو ویژگی اساسی یعنی بُعد لفظی و معنایی دارد که بر روی قرائت‌های آن بسیار تأکید شده و بخشی از اعجاز قرآن کریم در همین قرائت‌ قرآن است. فیلم که نماد ساده تمام هنرهاست، از موسیقی تأثیر می‌گیرد. ما از مرحوم آیت‌الله معرفت روایت داریم که درباره حدیث تقنی قرآن کریم صحبت کرده است. صوت و لحن در تلاوت قرآن بسیار مورد تأکید بوده است.

محمدی ادامه داد: اینکه بخش آوایی و موسیقیایی عمدتا در سوره‌های پایانی قرآن کریم قرار دارد و بخش مهم دیگر قرآن بخش معنایی آن است که باید گفت مدخل انس با قرآن لفظ است. پیوند آزمون حفظ مفاهیم قرآن کریم که به صورت یکپارچه انجام می‌شود امر خوبی است که در حال اجرا شدن است و آن چیزی که در مسیر قرآنی کردن نسل امروز به نظر می‌رسد به عقیده من ترغیب دانش‌آموختگی قرآنی است. ‌کلاس‌های قرآنی باید دانش‌آموختگان قرآن را به فهم قرآنی ترغیب کنند.

قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآن و عترت ادامه داد: امام راحل می‌فرماید صداوسیما دانشگاه است. ما تکایا و مکاتب خانگی داریم، اما اگر بخواهیم کاری را پایه‌ریزی کنیم باید از ظرفیت‌های صداوسیما بهره ببریم. در جلسه‌ای که با معاونان توسعه فرهنگ قرآن و عترت برگزار شد، تصمیم گرفتیم تأسیس موسسات قرآنی را به اوقاف بسپاریم چرا که این نهاد بیشترین فعالیت و تربیت را برای حافظان و مربیان قرآن کریم انجام داده است.

محمدی گفت: اسلامی‌سازی و قرآنی سازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده معاونت قرآن و عترت است که می‌تواند محتوای بخش سینمایی، کتاب و… را تأمین کند. ۱۵۰۰ پست در معاونت قرآن و عترت وجود دارد که به خاطر نقش کلیدی و اساسی که دارد، توانسته نقش موثری در این معاونت داشته باشد، اما متأسفانه برخی موسسات قرآن از کادر خارج شده که باید به جایشان برگردند. ما امیدواریم با زنده نگه داشتن یادبود سیدمهدی فاطمیان که از پیشکسوتان عرصه قرآنی است، بتوانیم جامعه را به سمت و سوی قرآن ببریم و بنا داریم از فرصت آزمون استفاده کنیم و شبیه به کمپین‌هایی که در ماه مبارک رمضان، ایام ولادت ائمه و یا دهه آخر صفر برگزار می‌شود یک کمپین قرآنی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی نیز داشته باشیم.

براساس این گزارش در این مراسم از پوستر «یادبود استاد فاطمیان» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، عبدالهادی فقهی‌زاده و میرباقری موسس نورالمجتبی رونمایی شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.