امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56341
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1396 - 9:32 | | ارسال توسط :

سپاه قدرتمندترین نیروی نظامی غرب آسیاست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه امروز در منطقه غرب آسیا قدرتمندترین نیروی نظامی است و نقش تعیین کننده‌ای دارد.

به گزارش بابل نوین، علی لاریجانی در همایش گرامیداشت شهدای مدافع حرم سپاه حفاظت انصار المهدی، گفت: سپاه امروز در منطقه غرب آسیا قدرتمندترین نیروی نظامی است و نقش تعیین کننده‌ای دارد.

رئیس مجلس بابیان اینکه مجلس همواره از تقویت بنیه دفاعی کشور حمایت می‌کند، تصریح کرد: سپاه پاسداران امروز از تسلط اطلاعاتی و هوشیاری خوبی برخوردار است و کشورهای دیگر باید بدانند ما نه نگاهی به سرزمین و نه کاری به آنان داریم؛ لذا اگر به دنبال شیطنت باشند با یک حریف سخت مواجه خواهند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن گروهک‌هایی که در گذشته اقداماتی در ایران داشتند تصور نکنند از دیدها پنهان هستند که با چه کشورهایی مراوده دارند و از کجا پول می‌گیرند.
وی با بیان اینکه باید قدردان زحمات سپاه طی ۳۷ سال گذشته بود گفت: بدون شک سپاه طی این سال‌ها تلاش کرده تا امنیت در ایران پایدار بماند.
لاریجانی افزود: بنده معتقدم دیگران باید بدانند دشمنی با ایران کار مشکلی است لذا از زمانی که سپاه حفاظت را بر عهده گرفت امنیت پایداری را در کشور شاهد بودیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه طی این سال‌ها با هوشیاری و تسلط اطلاعاتی کامل عمل کرد گفت: سپاه یک سرمایه بزرگ است و خانواده شهدا باید به خود ببالند که بانیان حفظ و اقتدار کشور هستند. چرا که اساس امنیت و اقتدار کشور مدیون خدمات آنها است.
وی با بیان اینکه مجلس همواره به تقویت بنیه دفاعی کشور توجه داشته است گفت: مجلس به بنیه دفاعی کشور توجه ویژه‌ای دارد؛ لذا سپاه یک عنصر مکتبی و مجاهد است که طی هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان نتوانستند حریفی سرسخت‌تر از آن پیدا کنند.
لاریجانی با اشاره به مسائل گوناگون درباره مسئله هسته‌ای از جانب برخی کشورها گفت: این کشورها در چند سال اخیر مسائلی درباره مسئله هسته‌ای را مطرح کردند و حالا حرف‌های گُنده‌تری می‌زنند اما سوال این است که آیا باید باور کنیم؟ لذا باید بدانیم آنها به دنبال این هستند که فشار روانی را زیاد و اراده‌ها را ضعیف کنند اما باید بدانند ملت ایران از یک نیروی مجاهد به نام سپاه پاسداران برخوردار است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: در ابتدای آغاز به کار سپاه کسی حاضر نبود حقوق بگیرد چون می‌گفتند برای امر دیگری آمدند.
وی با بیان اینکه وقتی اقدامات تروریستی خارج از مرزهای ایران اتفاق می‌افتد این نیرو باز همان روحیه مکتبی را دارد گفت: یکی از ویژگی‌های مهم سپاه این است که کار سپاه بر اساس مجاهدت است موضوعی که خیلی وقت‌ها در کشورهای مختلف از دست رفته است بنابراین بنیان و حرکت سپاه بر مجاهدت است و این عامل عزتمندی برای سپاه و ملت ایران بوجود آورده است.
لاریجانی با بیان اینکه نهادی که اساس آن بر مجاهدت باشد برای خود و کشورش عزت ایجاد می‌کند، اظهار داشت: به محض اینکه جنگ تحمیلی رخ داد سیل جمعیت مجاهدان به عرصه آمدند لذا امروز چه در داخل ایران و چه خارج از ایران این عنصر مجاهدت، تعیین کننده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت کشور حاصل مجاهدات سپاه است گفت: روی این امنیت فکر و کار شده است، یک مجاهدت پشت این امنیت وجود دارد، پایه اصلی سپاه مردمی بودن آن است لذا این عنصر مردمی بودن به صورت پایدار در سپاه تعبیه شد بنابراین باید گفت که جریان مردمی سپاه هیچ گاه منقطع نشد چرا که مردمی بودن انتظارات مردم را به سپاه منتقل می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه سپاه در همه شرایط منافع ملت را حفظ کرده و به دنبال منافع ملت بوده است گفت: عظمت سپاه در منطقه به خاطر وجود همین سه عنصر مکتبی بودن، مردمی بودن و مجاهدت است چرا که اگر هر کدام از این سه عنصر افول پیدا می‌کرد عظمت سپاه افول پیدا می‌کرد لذا بنده معتقدم سپاه با همین ویژگی‌ها رشد کند و اقتدار خودش را داشته باشد.
لاریجانی با بیان اینکه سپاه متناسب با تهدیدات از رشد و بالندگی برخوردار شد گفت: سپاه با تهدید فرضی به وجود نیامد بلکه با تهدید واقعی بوجود آمد لذا سپاه با این امور رشد و گسترش پیدا کرد./ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.