امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56348
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار مازندران تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1396 - 14:48 | | ارسال توسط :

معدن ذغال سنگ گلیران بابل یکی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ کشور

معدن گليران مازندران يكی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ كشور با ذخيره 27 ميليون تن است.

به گزارش بابل نوین،  مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروزدر حاشیه بازدید از معدن ذغال سنگ گلیران بابل با بیان اینکه برنامه جامعی برای این معدن پیش بینی شده است، گفت: ذغال سنگ این معدن کیفیت خوبی دارد و پیش بینی می شود با عملیات اکتشافی که صورت می گیرد به ۴۰ میلیون تن ظرفیت ارتقا یابد که منجر به تقویت و افزایش اشتغال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کشور بمیزان ۳ میلیارد تن ذخیره قطعی ذغال سنگ وجود دارد که می تواند آینده خوبی را برای کشور تضمین کند، افزود: معدن گلیران از معادن ارزشمند ذغال سنگ است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به این که ذغال سنگ علیرغم این که در صنعت فولاد استفاده دارد، در دنیا به عنوان مواد اولیه اقلام شیمیایی و پترو شیمایی نیز از آن بهره می گیرند، گفت: استان مازندران یکی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ کشور است.

کرباسیان با بیان اینکه در حوزه اکتشاف کار وسیعی ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع در سطح کشور آغاز شده است، افزود: در مازندران هم بدلیل ظرفیت ی خوبی که دارد چند معدن کشف شده و تا پایان سال ۹۶ پیش بینی می شود که تعداد معادن دیگری هم کشف شود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری معدن گلیران به صورت درست انجام نشده بود، گفت: در دولت یازدهم با تصمیم مناسب، این معدن به سازمان توسعه و نوسازی بازگردانده شد و امروز عملیات اجرایی و برداشت ذغال سنگ از آن آغاز شده است و پیش بینی می شود تا ۲۰ هزار تن از تونل های فعلی برداشت صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه برنامه جامعی برای این معدن پیش بینی شده است، گفت: کارشناشان اوکراینی و افریقای جنوبی هم اکنون در معدن حضور دارند و با ارایه گزارش آن ها در یکماه آینده، ظرفیت برداشت معدن احتمالا به ۱۵۰ هزار تن، افزایش و اشتغال در آن ارتقا خواهد یافت.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه در تلاشیم تا بر اساس برنامه یاد شده، میزان برداشت از این معدن را به ۱۵۰ هزار تن ارتقا دهیم، افزود: مازندران با برنامه های اکتشافی وسیعی که دارد صورت می گیرد به عنوان یک منطقه ویژه ذغال سنگ کشور بوده و خواهد بود و اجرای این برنامه در سراسر استان منجر به تقویت و افزایش اشتغال خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.