امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54526
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 26 فروردین 1396 - 11:55 | | ارسال توسط :

سینمای ایران با ورود بخش خصوصی متحول می شود

به گزارش بابل نوین،ضیاءالدین دری در گفت وگو با ایرنا افزود: سینما مقوله ای برای سرگرمی است و توسط آن می توان باورها، دانسته ها و اعتبارات یک جامعه را به خوبی به تصویر کشید. وی ادامه داد: فیلم هایی که با موضوعات مختلف و متفاوتی ساخته می شوند باید یک پیام ارزشمند انسانی به […]

به گزارش بابل نوین،ضیاءالدین دری در گفت وگو با ایرنا افزود: سینما مقوله ای برای سرگرمی است و توسط آن می توان باورها، دانسته ها و اعتبارات یک جامعه را به خوبی به تصویر کشید.
وی ادامه داد: فیلم هایی که با موضوعات مختلف و متفاوتی ساخته می شوند باید یک پیام ارزشمند انسانی به مخاطب داشته باشند و آنها از تماشای فیلم رضایت کسب کنند.
کارگردان فیلم سینمایی «صاعقه» با بیان اینکه باید سینما به بخش خصوصی واگذار شود، ادامه داد: اگر سینمای ایران به دست بخش خصوصی سپرده شود، بسیار جلوتر از گذشته و امروز حرکت خواهد کرد و فیلم ها نیز با موضوعات و محتوای بهتر ساخته خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه مردم از فیلم های فرمایشی استقبال نمی کنند، تصریح کرد: برای بهتر شدن وضعیت سینمای ایران، دولت باید این صنعت را به بخش خصوصی واگذار کند و یا بودجه ای که در اختیار سینما می گذارد، واضح و مشخص باشد که کجا هزینه می شود.
کارگردان مجموعه تلویزیونی «کیف انگلیسی» با بیان اینکه بودجه و هزینه سینمایی ایران مشخص است، گفت: فیلم ها باید با اصول و قواعد ایرانی با توجه به خطوط قرمز ساخته شوند و در سازمان سینمایی نیز بودجه بطور اصولی هزینه شود.
وی افزود: متاسفانه در کشور به طور مثال یکصد فیلم آپارتمانی و سیاه ساخته می شود و در عین حال یک فیلم با مفهوم ارزشی و دفاع مقدس تولید می شود و چون این فیلم رقیبی ندارد، بیشترین جوایز را به آن می دهند.
کارگردان فیلم سینمایی «باد و شقایق» اظهار کرد: این مساله باعث می شود درون جامعه هنری ناهنجاری و ناراضی ایجاد شود و اکثریت هنرمندان را به ظاهر همراه ولی در درون ناراضی می کند.
وی ادامه داد: دولت باید برنامه ای اساسی در حوزه فرهنگی و هنری داشته باشد تا مردم سرگرم باشند.
دری، سینما را ابزاری برای شادی و تفکر دانست و تصریح کرد: در عین حال سینما باید بر روی افکار عمومی تاثیرات خوبی را بگذارد.
وی با اشاره به موفق بودن سینمای هند در سطح داخلی و جهانی گفت: نسخه ای که سینمای هند برای جامعه خود پیچیده را باید ایرانیزه کنیم، فیلم های هندی علاوه بر اینکه در سطح داخلی موفق هستند در سطح بین المللی اروپا و آمریکا نیز خوب به نمایش در می آیند و اکشن، جلوه های بصری و ریتم ها آنها همپای سینمای آمریکا حرکت می کند.
کارگردان فیلم «کلاه پهلوی خاطرنشان کرد: سینمای هند دیالوگ های خود را بین المللی کرده و بیشتر روی مضامین انسانی کار می کنند که روی مخاطبان اثرگذار است.
دری افزود: ضرورت دارد سینمای ایران نیز با توجه به فرهنگ کشور، مانند سینمای هند حرکت کند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.