امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72159
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 05 آذر 1396 - 22:52 | | ارسال توسط :

شاعران در راستای سبک زندگی اسلامی ایرانی گام بردارند/ «شعر» ابزار انتقال فرهنگ به نسل جدید

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از عرصه‌های مهم انتقال فرهنگ به نسل‌های بعدی ادبیات است، به خصوص شعر که در جامعه مسلمان و ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش بابل نوین،از اصفهان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی عصر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین همایش «۷۲ خط اشک»، اظهار کرد: اصفهان همان‌طور که در فرهنگ و هنر پیشگام بوده است، در راه‌اندازی این همایش ملی هفتاد و دو خط اشک نیز پیشگام بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های مهم انتقال فرهنگ به نسل‌های بعدی ادبیات است، افزود: شعر در جامعه مسلمان و ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ همچنین تاریخ شعر آئینی را به غدیر و قبل از آن به خاندان اهل‌ بیت (ع) برمی‌گردد و تحسیناتی که اهل‌ بیت (ع) از شاعران شعر آئینی داشتند نیز خود بیان‌کننده این موضوع است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: روضه‌خوانی‌ها و مرثیه‌سرایی‌ها نیز مجالس شعر است، آنچه در تاریخ نقل شده که در محافل مورد تأیید اهل‌ بیت (ع) بوده، شعر است، امام سجاد (ع) نیز خود را در راه مرثیه‌سرایی در مورد امام حسین (ع) وقف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شعر آئینی شعر انتقال مفاهیم عالی اهل‌ بیت (ع) است، توضیح داد: شعر انتقال اسلامی است که سیاست در آن وجود دارد و در آن معارف دینی بیان می‌شود؛ شعر آئینی بستر انتقال اعتقادات است و خدا را شاکریم که مجدداً شعر آئینی بعد از دفاع مقدس جلوه خوبی به خود گرفت و مقام معظم رهبری نیز پشتیبان این موضوع هستند.

رستمی در پایان مطرح کرد: برگزاری چنین جلساتی نیاز امروز است و شعرا باید روشن‌کننده محافل جوانان باشند و در راستای رشد شعر آئینی و سبک زندگی اسلامی ایرانی گام بردارند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.