امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70381
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 24 آبان 1396 - 19:08 | | ارسال توسط :

شامد از شبکه‌های فیلترشده‌ مثل فیس‌بوک حمایت نمی‌کند

سید مرتضی موسویان، با رد زیرساخت‌ شبکه فیس‌بوک در طرح شامد، گفت: به هیچ زیرساخت فیلتر شده از سوی ایران همچون شبکه فیس‌بوک شامد نمی‌دهیم.

به گزارش بابل نوین،رییس یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در نشست خبری عصر امروز (چهارشنبه) ۲۴ آبان ماه درباره‌ی حمایت شامد از شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک و اینکه آیا صحت دارد، اظهار کرد: شامد به عنوان زیرساخت فنی امکان این را دارد که هر یک از بسترها را در مناطق دنیا نشانه‌دار کند اما تاکید می‌کنم به هیچ زیرساختی که در ایران فیلتر شده است شامد نمی‌دهیم و اخباری که از جانب من در حمایت از شبکه فیلتر شده رسانه‌ای شده، نادرست است.

وی افزود: یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با وسعت ۳ برابر از نمایشگاه سال گذشته در حال برگزاری است و ۴۴۲ شرکت و موسسه در این نمایشگاه با ما همکاری داشتند که از این تعداد ۱۲۰ استارت آپ آخرین تکنولوژی‌های موجود را ارایه می‌دهند و در عین حال ۱۳۰ نشست تخصصی در حال برگزاری است که از ویژگی‌های شاخص این دوره حضور استارت آپ‌ها و جوانان فعال در این عرصه است که برخی با سرمایه‌گذاری‌های کوچک در بازده زمانی کوتاه به داوری بالایی رسیده‌اند و جا دارد برای ایجاد اشتغال از سوی مسؤولان مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

رییس یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، گفت: با همکاری شرکت گلد نت تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده که به زودی به قرارداد آن خواهد رسید. هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد بازار صادرات در کشورهای دیگر است همچنین جیتکس فضایی را برای پنج موسسه فرهنگی دیجیتال فراهم می‌کند که در خرداد ماه سال آینده در آلمان برگزار خواهد شد.

وی در مورد مجوز کسب و کار دیجیتال، توضیح داد: در مورد سایت‌هایی که برای افراد حقیقی مجوز کسب و کار صادر می‌کنند، تصمیم گرفته شده تا به عضویت شبکه ملی فرهنگ کسب و کار دیجیتال بپیوندند و از دفتر شبکه ملی فرهنگ برای عرضه محصولاتشان استفاده کنند.

موسویان همچنین از تفاهمی با موسسه «درسا» خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج مجتمع در مراکز استانی موظف به تولید محتوا شده‌اند و این امر در راستای گسترش کار شبکه‌ای صورت گرفته تا با هزینه‌های پایین دسترسی افراد را از محتوا افزایش دهیم.

موسویان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر عدم حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه امسال که عنوان بین‌المللی را به یدک می کشد، توضیح داد: در ارتباط با کشورهای خارجی ما یک حرکتی را با کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات آغاز کردیم. معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات مسؤول بخش بین الملل بودند. در نمایشگاه امسال شرایطی به وجود آمد که امکان حضور افرادی که با آنها صحبت کردیم فراهم نشد. ولی به هر صورت ما میز صادرات را در نظر گرفته‌ایم. اما برای سال آتی برنامه ریزی دقیق تری خواهیم داشت که بخش بین الملل به بلوغی برسد و موسساتی را میزبانی کند.

موسویان، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته سعی کرده‌ایم پیشرفت‌ها، مشروط باشد و توقعات نسبت به بودجه‌ای که در دست داشتیم آبرومند برآورده شود. همچنین قرار است کتابی تحت عنوان تجربیات نمایشگاه امسال تدوین شود تا برای نمایشگاه سال آینده به عنوان مرجع قرار بگیرد. به هر حال نمایشگاه وقتی دارای ارزش است که در آن تجارت بنگاه به بنگاه صورت گیرد و ملاک نمایشگاه نباید شلوغی باشد، بلکه همگرایی‌ها میان افراد، موسسات و سازمان‌ها باید در آن رونق داشته باشد و معتقدم باید اطلاعات مربوط به شرکت‌کنندگان حدود دو ماه قبل از نمایشگاه منتشر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ی جزئیات نمایشگاه توضیح داد: با توجه به اینکه مراسم اختتامیه با روز ۲۸ صفر مقارن است بنا داریم در جمعه ۲۶ آبان ماه به عنوان روز آخر نمایشگاه از ساعت ۱۳ آغاز شود و مراسم اختتامیه در ماه ربیع الاول با همت وزارت ارشاد در سالن سازمان سینمایی برگزار شود.

موسویان همچنین درباره طرح شامد گفت: نهضتی است که آغاز شده است، هدف آن ایجاد فضای سالم است که نیاز به مشارکت رسانه برای این فرهنگ‌سازی دارد. از همه رسانه‌ها و نهادها تقاضا داریم به ما در این امر کمک کنند. در این راستا کمپینی به نام فرهنگ یار شو راه‌اندازی کرده ایم که افرادی که عضو این کمپین می‌شوند یاد می گیرند چه محتوایی را، چگونه تولید کنند. این حرکت ها برای ایجاد فضای سالم و مفید و ایمن نیاز به این دارد که اصحاب رسانه هم در این زمینه قلم بزنند و مردم را با این نشانه‌ها آشنا کنند.

موسویان با اشاره به نقاط ضعف نمایشگاه امسال تاکید کرد: امیدواریم نمایشگاه بعدی را حرفه‌ای‌تر برگزار کنیم.

وی یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه را ایجاد گردش مالی شرکت‌کنندگان عنوان کرد و گفت: آنچه که در نمایشگاه یازدهم می‌بینید بضاعت ماست. لذا در حجم زیادی از فعالیت‌های نمایشگاه به بحث محتوا و فرهنگ سازی و ایجاد کارگاه‌ها پرداخته شد و برای دومین بار ماراتن تولید محتوا را خواهیم داشت که هزینه آن را هم وزارت ارشاد تقبل کرد.

موسویان درباره شکل و محتوای یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز گفت: در ارتباط با شکل و برخی قوانین و استاندارد هنوز با استاندارهای بین المللی فاصله داریم. چراکه در نمایشگاه‌های خارجی خود شرکت‌ها گرداننده نمایشگاه هستند و هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و کسب و کار دارند. اما ما نمایشگاه را برای حمایت از بخش خصوصی برگزار کردیم که متاسفانه در ایجاد کسب و کار در حوزه دیجیتال موفق نبوده است.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.