امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79419
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 05 اسفند 1396 - 10:50 | | ارسال توسط :

شاه کلید توسعه مازندران تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است

استاندار مازندران گفت: شاه کلید توسعه استان مازندران تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش بابل نوین، محمد اسلامی در جلسه شورای اداری استان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) و شهادت تنی چند از نیروهای خدوم انتظامی در برخورد وحشیانه عده ای قانون شکن در تهران، یادآور شد: این برخورد نیروی انتظامی، یک جلوه از زیبایی های رافت نظام جمهوری اسلامی است، در هیچ جای دنیا به جز ایران اسلامی، پلیس به معنای واقعی، جان بر کف به صحنه نمی رود.

وی با بیان این که برای تحقق هدف گذاری های توسعه ای، نیازمند همگرایی، اهتمام و تلاش مجدانه هستیم، خاطر نشان ساخت: اقتصاد و توسعه برنامه ریزی شده در کشور، مردم پایه است، دوره بخشی نگری سپری شده است و برای تحقق توسعه، دستگاه ها باید یکپارچه و هماهنگ عمل کنند.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که همه اختیارات پایتخت به استانداران تفویض شده است و رئیس جمهور بر اجرای این تصمیم تاکید دارند، تصریح نمود: باید محورهای حرکتی و موثر را درست شناسایی کنیم و تسهیل گری و هموار سازی راه را برای مشارکت مردم و نقش آفرینی بخش خصوصی در دستور کار قرار دهیم.

اسلامی، شاه کلید توسعه را توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ۱۲ سرفصل برای توسعه در این راستا مشخص و پیرو آن، طرح و پروژه هایی که محرک اقتصاد مازندران هستند، لحاظ شده است.

اسلامی با اشاره به این که تسهیل گری و حمایت از فعالان اقتصادی، تمهید زیرساخت ها و ایجاد هماهنگی ها برای تحقق سرفصل ها، وظیفه مهم دستگاه ها و مدیران است، تصریح کرد: تمامی قوانین بازدارنده توسعه در حال اصلاح و رفع است و موتور توسعه استان باید روشن و قطار پیشرفت و اعتلای مازندران به حرکت درآید.

وی با بیان این که نتیجه گرایی و فعال شدن طرح ها و پروژه های یاد شده برای ما فوق العاده مهم است، افزود: تمامی واحدهای صنعتی تولیدی استان واحد به واحد مورد شناسایی قرار گرفتند و امروز، اولین استانی هستیم که می دانیم به طور دقیق در هر واحد تولیدی صنعتی ما چه می گذرد و وزیر صنعت این طرح را بصورت پایلوت به دیگر استان ها ابلاغ نموده است.

مقام عالی دولت در مازندران با اعلام این که بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال استان در سال ۹۶ تسهیلات در اختیار داریم، اظهار داشت: باید از فرصت های بزرگ تولیدی و اشتغالزا بهره گیری کنیم و در این خصوص فرمانداران نقش محوری دارند.

استاندار به راه اندازی باشگاه های ورزشی با مشارکت بنیاد مستضعفان و ماریناهای ساحلی جهت ارایه خدمات شایسته تر به مردم و تقویت نشاط در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: باید به سمت محرک های واقعی اقتصادی که اشتغال پایدار ایجاد می کنند، حرکت کنیم.

اسلامی با اشاره به این که هدف گذاری درآمدی استان، سالانه بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و باید به پنج هزارمیلیارد تومان ارتقا یابد، گفت: همه باید در جهت تحقق هدف گذاری های توسعه ای و شغلی اهتمام نمایند.

استاندار با اشاره به این که با رفتار سنتی باید خداحافظی کنیم و با تمهید زیرساخت ها، خدمت رسانی به مردم را توسعه دهیم، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، در راستای شفاف سازی عملیات گمرکی، اقدامات موثری را صورت داده است به نحوی که اکنون بیش از ۹۶ درصد امور گمرکی در استان بصورت الکترونیکی و سیستمی از مبدا به مقصد انجام می شود و این مساله موجب برخورد قاطع با قاچاق کالا شده است.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تغییر مدیران از سوی استاندار، به معنی بلاتکلیفی برای مدیران قبلی و قلع و قمع مدیران کارآمد در حال فعالیت نیست و از همه ظرفیت ها در مسیر پیشبرد امور استان بهره گیری و شایسته سالاری را حاکم می کنیم و باید یک نظام ارزیابی و ارزشیابی عملکرد وجود داشته باشد تا بر آن مبنا حرکت کنیم، یاد آور شد: صداقت و امانت، میزان و ملاک ما در انتصابات است و تا زمانی که این دو مشخصه در افراد باقی باشد در مسند مدیریت باقی می مانند، چرا که دارا بودن این دو خصیصه، اعتماد آفرین است و پیوندها را مستحکم می کند.

استاندار مازندران با بیان این که تحول و تغییر ابتدا باید در نگاه و رویکردها اتفاق بیفتد وگرنه با جابجایی و رفت و آمد صرف اشخاص، هیچ تحولی شکل نمی گیرد، خاطر نشان ساخت: باید با پرهیز از نگاه صنفی به همدیگر، همگرایی فکری و نگاه متحول به مسایل و رویکردها را دنبال نماییم./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.