امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75689
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 09 دی 1396 - 15:24 | | ارسال توسط :

شرکت بیش از ۶ میلیون نفر رشته دانش‌آموزان متوسطه اول در جشنواره نوجوان خوارزمی

دبیر علمی جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کنند و سال گذشته 6 میلیون و 132 هزار و 42 نفررشته تقریباً معادل 85 درصد دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

به گزارش بابل نوین،ژینوس کشتکاری دبیر علمی جشنواره نوجوان خوارزمی با بیان اینکه در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی هستیم، اظهار داشت: پیش از آغاز جشنواره، طی ۲ روز دوره آموزشی ـ توجیهی ناظران تخصصی جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف بازنگری و ارتقای استانداردهای جشنواره و تعامل و هم‌اندیشی ناظران سراسر کشور با یکدیگر برای فهم مشترک و همسویی بیشتر در حال برگزاری است.

وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی در ۶ محور برای تمام دانش‌آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود که شامل فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهش با تمرکز بر درس تفکر و سبک زندگی و مطالعات اجتماعی، دست سازه‌ها با تمرکز بر درس کار و فناوری، زبان و ادبیات فارسی تحت عنوان احساس واژه‌ها در راستای تقویت انشا و خوانش دانش‌آموزان، زبان انگلیسی به صورت ایفای نقش و ارتقاء تعاملات بین المللی و محور ششم برپایی بازارچه درس کار و فناوری است که دانش‌آموزان ۲ بار در سال آثار خود را در این بازارچه عرضه می کنند و یکی از اهداف مهم آن، آشنایی با مشاغل، هدایت تحصیلی صحیح و افزایش سواد مالی دانش‌آموزان است.

کشتکاری اضافه کرد: بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کنند و سال گذشته ۶ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۴۲ نفررشته تقریباً معادل ۸۵ درصد دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

دبیر علمی جشنواره نوجوان خوارزمی تصریح کرد: هدف کیفی این جشنواره هویت‌یابی دانش‌آموزان با رویکرد تفکر و کارآفرینی است لذا این جشنواره فرصتی برای دستیابی به اهداف برنامه درسی ملی در مقطع متوسطه اول است.

وی بیان داشت: معمولاً تابستان هر سال نفرات برتر مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی که به مرحله کشوری را یافته‌اند، مشخص شده و منتخبان محورهای پژوهش و دست سازه در هفته پژوهش تجلیل می‌شوند./ز

فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.