امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50451
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 12 اسفند 1395 - 12:13 | | ارسال توسط :

شرکت هنرمندان ۴۲ کشور در جشنواره جهانی کارتون «جامعه ایمن»

هنرمندان ۴۲ کشور با ۹۱۵ اثر در نخستین جشنواره جهانی کاریکاتور «جامعه ایمن» شرکت کردند که مرحله نهایی داوری این آثار انجام شد.

به گزارش بابل نوین، پس از اعلام فراخوان نخستین جشنواره جهانی کاریکاتور «جامعه ایمن» و پایان مهلت ارسال آثار که تا ۵ اسفند ماه بود، هنرمندان ۴۲ کشور با ۹۱۵ اثر در این رویداد هنری شرکت کردند.

بیشتر آثار ارسالی مربوط به کشور های ایران، چین، صربستان، روسته و رومانی بود که داوری این آثار توسط عباس ناصری، محسن اسدی و علیرضا پاکدل انجام گرفت و نفرات برتر مشخص شدند.

جوایز نخستین جشنواره جهانی کارتون «جامعه ایمن» به ترتیب نفرات اول تا سوم شامل ۱۵۰۰ دلار به همراه لوح و تندیس جشنواره، ۱۰۰۰ دلار به همراه لوح و تندیس جشنواره و ۷۵۰ دلار تندیس و لوح تقدیر جشنواره است و همچنین سه جایزه هر کدام به ارزش ۱۰میلیون ریال به سه هنرمند برگزیده ایرانی اهدا می‌شود.

نمایشگاه آثار منتخب ۱۶ تا ۱۸ اسفند ماه در نگارخانه اشراق برپا می‌شود و آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان روز ۱۸ اسفند خواهد بود.

بر اساس این گزارش، همزمان با اجلاس جهانی جامعه ایمن مشهد ۲۰۱۷، نخستین جشنواره جهانی کاریکاتور «جامعه ایمن» با محورهای متعددی از جمله ایمنی و حمل و نقل درون شهری، ایمن‌سازی پیاده‌روها، سلامت، بهداشت، محیط زیست و جامعه ایمن، جامعه ایمن و سلامت روح و روان، تغذیه و جامعه ایمن، ایمنی در اماکن و محیط های شهری، محیط زیست و جامعه ایمن، هوشمند سازی و جامعه ایمن، آموزه‌های دینی و جامعه ایمن برگزار می‌شود.

«شهرهای آینده را بدون ایمنی چگونه تصور می‌کنید؟» موضوع این جشنواره است و آثار راه یافته به نمایشگاه در کتاب جشنواره چاپ و یک نسخه به کسانی که آثارشان در کتاب منتشر می‌شود، اهدا خواهد شد./ص

فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.