امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50868
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 17 اسفند 1395 - 8:34 | | ارسال توسط :

شعر‌های احمد عزیزی تنفسی برای ادبیات انقلاب بود

حمیدرضا شکارسری ضمن عرض تسلیت به جامعه ادبی بابت درگذشت احمد عزیزی اظهار کرد:‌ احمد عزیزی جسورترین شاعر انقلاب در نوآوری‌های زبانی بود و شعر فارسی با درگذشت او، وزنه سنگینی را از دست داده است.

به گزارش بابل نوین،حمیدرضا شکارسری گفت: شعر انقلاب در ابتدای پیدایش خود مدیون شاعران جوانی بود که همگی کم‌تجربه بودند اما ذوق و استعدادی ستودنی داشتند؛ این شاعران در سایه شاعرانی بزرگی مانند صفارزاده، اوستا و مشفق‌کاشانی سکان شعر انقلاب را بدست گرفتند.

وی ادامه داد: این شاعران جوان جسارت خاصی در نوآوری زبان داشتند که بزرگترین آنها احمد عزیزی بود؛ به همین دلیل شعر فارسی با درگذشت او، وزنه سنگینی را از دست داده است. وحشی‌نویسی در آثار احمد عزیزی به‌وضوح دیده می‌شد. التزام به سنت که در شعر شاعرانی مانند قیصر امین‌پور نمایان بود و شعر آنها را معتدل نشان می‌داد، در شخصی به‌نام احمد عزیزی وجود نداشت و او عنان تخیل را رها کرده بود.

این شاعر انقلابی در توضیح ویژگی‌های سروده‌های زنده‌یاد احمد عزیزی اظهار کرد: من سبک نوشته‌های او را تخیل وحشی می‌نامم چراکه شعر او به هر سمت و سویی می‌رفت و تخیل در شعرهایش رام‌نشدنی بود. البته این ویژگی‌ خسارت‌هایی را نیز به شعر او وارد کرد اما در واقع مثنوی احمد عزیزی با این تخیل‌ها باعث تنفس شعر انقلاب شد.

وی افزود: فضای شعری عزیزی کاملاً متفاوت بود و من در مقاله‌ای که درباره او نوشته‌ام ذکر کرده‌ام که احمد عزیزی را باید سهراب سپهری مدرن انقلاب دانست. بدون شک نبود احمد عزیزی خسران بزرگی برای شعر انقلاب و ادبیات فارسی محسوب می‌شود و خیلی سخت بتوان جایگزینی برای او مشخص کرد.

احمد عزیزی شاعر برجسته کشورمان بعد از ۹ سال تحمل بیماری، عصر امروز (۱۶ اسفندماه) در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت. /ز

ایبنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.