امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65824
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 27 شهریور 1396 - 10:57 | | ارسال توسط :

شناورهای دریایی مازندران نوسازی می‌شود

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران از نوسازی شناورهای دریایی استان خبرداد.

به گزارش بابل نوین، سیاوش رضوانی در آئین روز دریانوردی که در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: شیلات برنامه های مختلفی برای پرورش ماهی در قفس دارد و امیدوار است گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به نقش مهم صنعت کشتیرانی افزود: صنعت کشتیرانی به عنوان یک صنعت پویا مطرح است تا با صنعت و تکنولوژی جدید هماهنگ باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه گردشگری دریایی تا ۳۵ درصد بیکاری را کاهش می دهد، تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی موجب می شود تا در حوزه حفظ محیط زیست تلاش بیشتری صورت گیرد.

رضوانی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر به دنبال آن است تا کشتیرانی را به سویی حرکت دهد تا دانش آموزان و دانشجویان با این صنعت آشنا شوند و مطالب مورد نیاز حتی در کتاب های درسی نیز گنجانده شد تا با تاریخ دریانوردی به ویژه دریانوردی ایران آشنا شوند.

وی افزود: برنامه های مدون و علمی در قالب سند چشم‌انداز برای توسعه گردشگری آماده شد تا در آینده نزدیک در اختیار فرمانداران قرار می گیرد و آنان با آشنایی کامل درباره سواحل مازندران و مطابق با شرایط هر نقطه از سواحل مازندران نسبت به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: برای اجرای حدنگاری و حریم‌نگاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل‌ها تفاهم نامه به امضا رسید و به معاونت دریایی ارسال شد و همه تلاش بر اجرای مطلوب قوانین در حوزه حدنگاری است.

وی تاکید کرد: برای رفع موانع آزادسازی سواحل و ساخت و سازها در سواحل مازندران حدنگاری و حریم انجام می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران در ادامه گفت: همچنین برای صدور مجوز پرورش ماهی در قفس در دریا هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

رضوانی با بیان اینکه برای پهلوگیری شناورهایی هم که از داخل قفس درون دریا ماهی حمل می کنند نیز هیچگونه مانعی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تقاضای ایجاد اسکله برای پرورش ماهی در قفس وجود دارد که زیرساخت های آن در حال انجام است.

رضوانی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر کشور به دنبال نوسازی شناورهای بنادر مازندران است افزود: در فریدونکنار به طور قطع یک شناور نیاز است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران یادآور شد: درباره کشتی های نفتی نیز پیش از رسیدن به اسکله توسط پلیس کنترل دریایی از آنها بازدید می شود و بعضا حتی کشتی هایی هم متوقف می شوند و به بعضی نیز تذکرات لازم داده می شود تا در سفرهای بعدی نواقص را برطرف کنند.

رضوانی آزادسازی سواحل را یکی از دغدغه های سازمان بنادر دانست و گفت: پیشرفت خوبی در آزادسازی سواحل مازندران وجود داشته است./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.