امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69237
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 12 آبان 1396 - 18:17 | | ارسال توسط :

شهنازی: تنها مانع حضور ورزشکاران در انتخابات موضوع دوپینگ بود که از نادو استعلام کردیم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: تنها مانع حضور ورزشکاران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران موضوع دوپینگ است، ما بر همین اساس از فدراسیون پزشکی ورزشی و همچنین نادو استعلام کردیم.

به گزارش بابل نوین،شاهرخ شهنازی در پایان انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک درباره حضور برخی افراد که پیش از این با محرومیت مواجه شده بودند و این مسئله شائبه‌هایی را به وجود آورده بود، اظهار داشت: طبق قوانینی که کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده بود تنها مانع حضور ورزشکاران در انتخابات موضوع دوپینگ است. ما بر همین اساس از فدراسیون پزشکی ورزشی و همچنین نادو استعلام کردیم.

وی افزود: اگر اعتراضی به انتخابات باشد رسیدگی می‌شود در حال حاضر چیزی ثابت نشده است، ضمن این که اگر اعتراض رسمی و کتبی به دست‌مان برسد ظرفی چند روز آینده به آن رسیدگی خواهیم کرد.

دبیرکل ملی المپیک ادامه داد: اگر یک ورزشکار در یک رشته المپین شده باشد و با همان رشته نیز وارد انتخابات شود این مسئله ایراد ندارد، در واقع نمی‌توان در یک رشته دیگر به آن اعتراض کرد. با این وجود باید بررسی لازم صورت بگیرد.

شهنازی گفت: طی ۱۰، ۱۲ روز آینده مراسم معارفه اعضای کمیسیون برگزار می‌شود، تا این افراد با قوانین بیشتر آشنا شوند. ضمن این که آنها باید آئین‌نامه داخلی را نیز بخوانند. این که چه کسی رئیس می‌شود مربوط به کمیسیون می‌شود و ما برای حضور رئیس کمیسیون ورزشکاران در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک طبق قوانین IOC عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شمارش آرا طولانی شد و بیش از ۴ ساعت به طول انجامید؟ گفت: هر کسی که در انتخابات شرکت کرده بود نزدیک به ۱۵ نفر را نوشته بود و باید همه این اسامی خوانده می‌شد ما گفته بودیم که اگر افراد واجد شرایط برای رای دادن کم‌تر از ۸ نفر را در لیست خود بنویسند رای آنها باطل است، به همین دلیل ۷ رای مخدوش اعلام شدو ۱۱۸ رای خوانده شد. ضمن این که باید رده بندی آرای این ۱۵ نفر را نیز مشخص می‌کردیم که این مسئله با توجه به قوانینی که وجود داشت باعث طولانی‌تر شدن اعلام نتایج شد.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.