امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 84118
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 28 مهر 1397 - 16:44 | | ارسال توسط :

شیوع بیماری های تنفسی در مرغداری های مازندران

به گزارش بابل نوین، رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در اطلاعیه ای بهداشتی نسبت به شیوع بیماری های تنفسی مرغداری ها هشداد داد و گفت: مرغداران با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع بیماری های تنفسی طیور، نسبت به تقویت ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای و ضدعفونی مستمر واحد زیر پوشش خود اقدام کنند. وی […]

به گزارش بابل نوین، رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در اطلاعیه ای بهداشتی نسبت به شیوع بیماری های تنفسی مرغداری ها هشداد داد و گفت: مرغداران با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع بیماری های تنفسی طیور، نسبت به تقویت ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای و ضدعفونی مستمر واحد زیر پوشش خود اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به این که همزمان با آغاز فصل سرما، شرایط برای شیوع بیماری های تنفسی طیور مساعد می شود لذا برای پیشگیری از شیوع بیماری های طیور در بین مرغداری های مازندران موارد بهداشتی را باید رعایت کنند.

رضوانی گفت: مرغداران نسبت به تقویت اقدامات بیوسکیورتی و ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای اقدام و در همین راستا از تردد غیرضروری افراد و خودرو به داخل محوطه مرغداری خودداری کرده و با نصب توری از ورود پرندگان آزاد پرواز به داخل سالن ها جلوگیری کنند و از نگهداری طیور بومی در منزل کارگران مرغداری نیز ممانعت به عمل آورند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران، اقداماتی همچون جوجه ریزی با ظرفیت کمتر ، تخلیه سالن با سن و وزن پائین تر و رعایت فاصله در مرحله جوجه ریزی را از دیگر اقدامات بهداشتی برای حذف کامل عامل احتمالی بیماریزا اعلام کرد.

رضوانی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی مراتب را از طریق شماره تلفن شبانه رروزی ۳۳۳۴۲۳۹۱ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۱۳۳۳۴۲۳۹۵ به اداره کل دامپزشکی مازندران گزارش کنند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.