امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68020
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 28 مهر 1396 - 19:01 | | ارسال توسط :

صدری: نهاد‌های دولتی، تن به مصرف کالای تولید داخل نمی‌دهند

به گزارش بابل نوین، علی صدری رئیس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان گفت:در دهه ۸۰ قانونی با عنوان استفاده حداکثری همه ارگان ها از توان تولید داخلی به تصویب رسید که تمام نهادهای دولتی را ملزم به استفاده از کالاها و خدمات ایرانی می کرد. وی در ادامه افزود:متاسفانه بعد از گذشت سال ها از […]

به گزارش بابل نوین، علی صدری رئیس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان گفت:در دهه ۸۰ قانونی با عنوان استفاده حداکثری همه ارگان ها از توان تولید داخلی به تصویب رسید که تمام نهادهای دولتی را ملزم به استفاده از کالاها و خدمات ایرانی می کرد.

وی در ادامه افزود:متاسفانه بعد از گذشت سال ها از تصویب این قانون حتی در نهادهایی که بودجه دولتی دارند هم اجرا نمی شود و بسیاری از مدیران به بهانه کیفیت بالاتر از کالای خارجی به جای داخلی استفاده می کنند.

صدری تصریح کرد:باید توجه داشته باشیم که فقط استفاده از تولیدات ملی مربوط به کالا نمی شود و باید در بهره گیری از خدمات هم به توان تولید داخلی توجه کنیم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان اضافه کرد:در بسیاری از موارد با وجود اینکه متخصصان و پیمانکاران ایرانی توانایی ارائه خدمات به نهادهای دولتی را داشته اند اما بازهم دیده شده که از شرکت ها و افراد خارجی استفاده شده است.

وی اذعان کرد:حتی در مواردی هم که توان تولید کالا یا ارائه خدماتی در داخل کشور وجود ندارد،بهتر است به جای واردات به سمت تولید و سرمایه گذاری مشترک با طرف خارجی برویم.

صدری در پایان تاکید کرد:بحث حمایت همه جانبه از تولیدداخلی،امریست که عزم و تلاش همه دولتمردان و مسئولان کشور را می طلبد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.