امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68019
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 28 مهر 1396 - 18:59 | | ارسال توسط :

افزایش ۱۴ درصدی اجاره بها طی ۶ ماه گذشته/ اتخاذ شیوه جدید دولت برای کاهش خانه‌های خالی

به گزارش بابل نوین، حامد مظاهریان معاون وزیر راه وشهرسازی از اتخاذ شیوه جدید برای کاهش خانه های خالی خبر داد و گفت: خانه‌های خالی امسال مشمول مالیات می‌شود به طوری که در سال اول نیم درصد اجاره بها، سال دوم یک درصد و سال سوم نیز ۱.۵ درصد، مالیات از خانه‌های اجاره‌ای دریافت می‌شود . […]

به گزارش بابل نوین، حامد مظاهریان معاون وزیر راه وشهرسازی از اتخاذ شیوه جدید برای کاهش خانه های خالی خبر داد و گفت: خانه‌های خالی امسال مشمول مالیات می‌شود به طوری که در سال اول نیم درصد اجاره بها، سال دوم یک درصد و سال سوم نیز ۱.۵ درصد، مالیات از خانه‌های اجاره‌ای دریافت می‌شود .

وی افزود: با این شیوه مالکان تشویق به اجاره دادن واحدهای خود می شوند و در همین راستا با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی جلساتی برگزار شده است.

مظاهریان با اشاره به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی­ گفت:در این مدت آمار پروانه‌های ساختمانی ۶ درصد، معاملات مسکن ۱۲ درصد و ارزش پول مبادله شده ۲۲ درصد رشد داشته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شش ماه امسال اجاره بهای مسکن ۱۴.۴ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد کرده است، افزود: بررسی‌های دوره ۲۰ ساله­ حاکی از آن است ­ که بهای زمین ۱۰۷ ،مسکن ۷۶ ، اجاره خانه در تهران ۶۱ و نرخ تورم ۳۷ برابر شده است.

مظاهریان با بیان اینکه درشهر تهران حدود ۹۰ هزارواحد مسکن خالی وجوددارد ،گفت: ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد که این امر حاکی از افزایش قیمت خانه ها بیش از توان مردم است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.