امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69018
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 09 آبان 1396 - 18:37 | | ارسال توسط :

صدور بیش از ۶۰ درصد ویزاها خارج از سامانه سماح/ دریافت ویزا کمتر از ۵ تا ۶ روز امکان ندارد

محسن نظافتی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۵۰ هزار ویزا صادر می‌شود گفت: با توجه به شرایط موجود امکان صدور ویزا در کمتر از ۵ تا ۶ روز وجود ندارد.

به گزارش بابل نوین،محسن نظافتی به ثبت نام ۷۹۰ هزار نفر در سامانه سماح و دریافت ۴۰۰ هزار ویزا تاکنون اشاره کرد و افزود: حدود ۱۶۰ هزار ویزا نیز در سفارت و کنسولگری‌های عراق بوده که منتظر صدور این ویزاها هستیم.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به تلاش همه دست اندرکاران این سازمان در ۱۶ نقطه‌ای که دفاتر دایر بوده اشاره کرد و گفت: با توجه به صدور ویزای انفرادی برای امسال مقداری کارها سخت تر شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد وقفه ۸ روزه برای تغییر تیم کارکنان ۱۶ دفتر صدور روادید و همچنین موضوع تبدیل ریال سبب تأخیر در صدور ویزا متقاضیان شد، خاطرنشان کرد: طبیعتا این وقفه سبب انباشت تقاضاهای گذشته و جدید برای روادید شده و در حال حاضر شاید افرادی باشند که بیش از ۸ روز گذرنامه‌های خود را داده‌اند ولی هنوز روادید برای آنها صادر نشده است.

نظافتی از وزارت امور خارجه و سفارت عراق در ایران خواست تا این عقب افتادگی در صدور روادید به نحوی جبران شود.

وی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت وظیفه دریافت و ارجاع مدارک متقاضیان به دفاتر نمایندگی‌های عراق در نقاط مختلف کشور را داشته و کار صدور ویزا بر عهده این سازمان نیست این درحالی است که این موضوع هم زمانبر بوده و هم از وظایف سفارت و کنسولگری‌های عراق است.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج با بیان اینکه البته در برخی نقاط همانند شیراز و اصفهان تلاش شده تا با اتخاذ تمهیداتی تا حدی این مشکلات برطرف شود، تأکید کرد: اگر این تمهیدات از سوی سفارت عراق زودتر اتخاذ می‌شد طبیعتا این حجم از گذرنامه‌های ویزا نشده روی دست سفارت و سازمان باقی نمی‌ماند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ضمن دعوت مردم به صبر و حوصله بیشتر با توجه به شرایط موجود، یادآور شد: همه دستگاه‌های مربوطه در حال تلاش هستند تا این وضعیت را به روز کنند.

وی با بیان اینکه صدور ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ویزا در روز امکان پذیر نیست، افزود: ۶۰ درصد ویزاها توسط دفاتر و شرکت‌ها و سایر افراد صادر شده و تنها ۴۰ درصد ویزاها به سمت سازمان حج و زیارت آمده که از این ۴۰ درصد به طور متوسط روزانه ۵۰ هزار ویزا صادر می‌شود و این درحالی است که هم ورودی جدید داشته و هم تعدادی از قبل در صف انتظار هستند که کار را سخت می‌کند.

نظافتی با اشاره به اینکه نباید به مردم گفته شود که در صورت تقاضا ظرف مدت ۲ تا ۳ روز ویزا دریافت می‌کنند، گفت: با توجه به شرایط موجود امکان صدور ویزا در کمتر از ۵ تا ۶ روز وجود ندارد.

منبع:فارس

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.