امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 33690
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 16 آبان 1395 - 22:25 | | ارسال توسط :

ضرورت اجماع درباره منطقه آزاد تجاری در مازندران

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی با بیان اینکه اگر نتوانیم از ظرفیت داشتن منطقه آزاد تجاری استفاده کنیم دیگر هیچوقت نمی‌توانیم منطقه آزاد داشته باشیم، بیان کرد: نمایندگان مازندران نظر به این داشته‌اند که سه بندر استان منطقه آزاد تجاری شود.

به گزارش بابل نوین، عبدالله رضیان امشب در جلسه شورای اشتغال استان که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوع استان در حوزه اشتغال است.

وی با بیان اینکه رهبری در ارتباط با موضوع رکود و اشتغال تاکید فراوان داشته‌اند، افزود: آمار اشتغال بیان‌ شده در جلسه از نوع اشتغال پایدار است و جای تقدیر دارد اما در جامعه با مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده روبه‌رو هستیم و باید تعریف تازه‌ای در این بخش داشته باشیم.

 

رضیان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت استان مطلوب نیست و باید آسیب‌شناسی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در بحث صنعت و اشتغال توسط دولت و مجلس سیاسیت‌هایی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسیر ایجاد اشتغال در استان تلاش کنیم، یادآور شد: تولید‌کنندگان صنایع دستی جایی برای عرضه محصولات خود ندارند و این تکلیف بر عهده شهرداری‌ها است.

رضیان در ارتباط با موضوع منطقه آزاد عنوان کرد: موضوع منطقه آزاد در استان جزو موضوعات چالشی مازندران در مجلس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در غرب مازندران بندر نوشهر، در میانه فریدونکنار و شرق بندر امیرآباد مدنظر بوده است و چند جلسه در مجمع نمایندگان استانداری تشکیل شد.

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی با بیان اینکه اگر نتوانیم از ظرفیت داشتن منطقه آزاد تجاری استفاده کنیم دیگر هیچ وقت نمی‌توانیم منطقه آزاد داشته باشیم، بیان کرد: نمایندگان مازندران نظر به این داشته‌اند که سه بندر استان منطقه آزاد تجاری شود.

وی یادآور شد: این تصمیم نمایندگان به دولت داده شد اما براساس تصمیمات دولت و نگاه کارشناسی بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد انتخاب شد که باید در مجلس هم مورد بررسی قرار گیرد.

رضیان افزود: گفته‌اند ۹ تن از نمایندگان مخالف هستند من فکر نمی‌کنم چنین باشد ما باید به کارشناسی‌ها احترام بگذاریم و برای رفع این موضوع به اجماع برسیم.

 

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.