امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 33714
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 آبان 1395 - 6:22 | | ارسال توسط :

سوء استفاده از دین ظرفیت نجات بخشی آن را به خطر می اندازد

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: دین ظرفیت نجات بخشی دارد اما در حاشیه دین سوء استفاده‌هایی وجود دارد و بدین ترتیب ظرفیت این را دارد که دین را به خطر بیندازد.

به گزارش بابل نوین،حجت الاسلام علی یونسی مشاور  رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در آیین اختتامیه چهارمین مجمع اسلامی-مسیحی که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به این که امروزه مشکل اساسی ادیان این است در مقابل خودشان هستند، اظهار داشت: امروزه اسلام در مقابل اسلام، مسیحیت در مقابل مسیحیت است، درواقع دیگر جنگ ادیان با هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز دین تهدیدی برای دین است، در اصل کسانی که صلح و امنیت بشر را به راه انداخته‌اند به اسم دین با ایجاد بدفهمی کار خود را انجام می‌دهند، در گذشته جنگ‌های بین ادیان مثل جنگ‌های صلیبی، جنگ‌های بین شیعه و سنی بوده و همه این جنگ‌ها به استناد دین انجام شده است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی تاکید کرد: دین ظرفیت نجات بخشی دارد اما در حاشیه دین سوء استفاده‌هایی وجود دارد و بدین ترتیب ظرفیت این را دارد که دین را به خطر بیندازد.

حجت الاسلام یونسی یادآور شد: ما باید مدلی درست برای دین درست کنیم، این مدل به این سبک و سیاق که شریعت دین، فقه و آنچه به اسلام و مسیحیت مربوط است باید دیده شود و پس از آن تصمیم بگیریم که کدام هدف و کدام مقدمه است.

وی افزود: باید دید هدف پیامبران، مسیحیت و اسلام چیست؟، باید استراتژی وصول هدف را هم درک کنیم تا درست راه برویم و اشتباه نکنیم و از آنچه در اسلام گفته شود به عنوان یک حدیث اساسی در اسلام و به عنوان یک هدف اصلی استفاده کرد، بعثت پیامبران برای تکمیل و اصلاح اخلاق بوده است که ما هم باید به آن دقت کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی خاطرنشان کرد: باید اخلاق را درست کنیم و آنچه ضد دین است دور بریزیم، آنچه گروه‌های ضد دین و شریعت به آن عمل می‌کنند بگوییم، باید گفته شود که آنچه شما می‌گویید جز دین نیست.

حجت الاسلام یونسی تصریح کرد: فهم اخلاق فهم فطری است و هر انسانی در هرجا اخلاقی را می‌بیند فطرتش نسبت به آن جواب می‌دهد، اگر فقه و شریعت با این نگاه گفته شود دین سبک می‌شود و آنچه ادیان از هم دور کرده است رفتار پیروان آنهاست.

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.