امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64058
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 31 مرداد 1396 - 13:08 | | ارسال توسط :

طرح و تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در نمازهای جمعه هند

حجت الاسلام نقوی از اقامه بیش از ۵۹۰ نماز جمعه در کشور هند خبرداد و گفت: ائمه جمعه هند همواره برای کسب تجربه بیشتر با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایران در ارتباط هستند.

به گزارش بابل نوین، جمعی از ائمه جمعه شیعه شهرهای کشور هند که به دعوت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به ایران سفر کرده اند، عصر دیروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام سید جواد نقوی رییس مجمع علمای شیعه و امام جمعه لکھنو ھند در این دیدار اظهار داشت: این تعداد امام جمعه از بیش از شش ایالت هند در شهر مقدس قم حضور پیدا کرده اند که تقریبا تمام این عزیزان فارغ التحصیل حوزه علمیه همین شهر مقدس هستند.

وی با اشاره به زمینه تأسیس ستاد نماز جمعه در کشور هند عنوان کرد: حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور نماینده ولی فقیه در کشور ما حدود یک سال و نیم پیش اقدام به تأسیس این ستاد کردند و این ستاد تا به امروز با موفقیت کار خود را ادامه داده است.

وی ادامه داد: ستاد نماز جمعه در کشور هند تا به امروز چندین کارگاه هم فکری و هم اندیشی بین علمای هند برگزار شده است که در این کارگاه ها از تجربه شورا سیاستگذاری ائمه جمعه ایران استفاده های زیادی کرده ایم و همچنین اساتید و بزرگانی نیز برای تدریس معارف اهل بیت(ع) به این ائمه جمعه در کشور هند حضور پیدا کرده اند.

رییس مجمع علمای شیعه شیوه خطبه خوانی، روش های جذب جوانان به نماز جمعه و ساختار مصلی های نماز جمعه را از جمله تجربیات کسب شده از نهاد نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: مسائل روز جامعه، مناسبت ها و امور سیاسی و اجتماعی نیز با همکاری ایران از طریق فضای مجازی به امامان جمعه در کشور هند منتقل می شود تا در نماز جمعه از آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه در کشور هند به زبان محلی یعنی اردو ایراد می شود، خاطرنشان کرد: همه ائمه جمعه ما در این کشور سعی می کنند به مطالبات مقام معظم رهبری از مسلمانان جهان نیز توجه کنند و با مطالعه آثار ایشان درخواست های رهبر معظم انقلاب را به مردم منتقل می کنند.

حجت الاسلام نقوی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در کشور هند بیش از ۵۹۰ نماز جمعه برگزار می شود، یادآور شد: برای ائمه جمعه کشور هند دوره های معارفی مرحله به مرحله ای برگزار می شود که این عزیزان در دوره دوم قرار دارند و در کشور جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرده اند./ص

خبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.