امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64059
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 31 مرداد 1396 - 16:30 | | ارسال توسط :

رسالت مسؤولان احیای حقوق مردم است

وزیر سابق دادگستری با اشاره به اهمیت احیای حقوق عامه، گفت: جمهوری اسلامی مُبشِر و مبلغ این امر است و رسالت ما مسؤولان باید احیای حقوق عامه باشد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری در مراسم تودیع و معارفه رییس وزارت دادگستری که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد در ابتدای سخنان خود شهادت امام جواد(ع) را تسلیت گفت و افزود: از تمامی همکاران خود تشکر می کنم، فکر می کنم این وزارتخانه در حد توان و اندازه قانون تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: سعی شد این وزارتخانه منشأ اثر در دولت و در میان عموم مردم باشد، سازمان تعزیرات بیشتر به جامعه شناسانده شد و  از اصحاب رسانه برای معرفی بهتر تشکر می کنم.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: در بخش ضد فساد به تعریف های روشن تری رسیدیم، در زمینه حقوق کودک که در جامعه ما مورد اهمیت است اقداماتی انجام شد، اگر می خواهیم آینده جامعه را ببنینم باید به کودکان و جوانان نگاه کنیم. در کشور کمیته متناظر شکل گرفت و در حوزه بین الملل یک رویکرد بهتر و قوی تری داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات رییس جمهور و رهبری، گفت: رهبری در دیدار مسؤولان قضایی اشاره داشتند مهم ترین مساله احیای حقوق عامه است، رییس جمهور سالیان سال مساله حقوق شهروندی را مدنظر دارند، نظام و قانون و باورهای ما بیش از هرچیز به رعایت حق و حقوق و بیش از هر چیز به حقوق مردم نظر دارد.

وزیر اسبق دادگستری گفت: اگر تعبیر کنیم اسلام عزیر در راس و شاخص خود رعایت حقوق و حق مداری را مدنظر دارد سخنی صحیح است، امروز تابلوی نظام اسلامی باید رعایت حقوق مردم باشد، حقوق بشر باید از ما الگو بگیرد. جمهوری اسلامی مبشر و مبلغ این امر است و رسالت ما مسؤولان باید احیای حقوق عامه باشد.

وی تصریح کرد: جایگاه اعتبار ما به رعایت این اصول برمی گردد، مسؤولان توجه داشته باشند ما باید بیش از دیگران این مساله را پاس داشته و فرهنگ و تمدن خود را احیا کنیم، ما با آنچه که باور داریم فاصله داریم و باید این فاصله جبران شود.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: وظیفه اصلی وزارت دادگستری که برعهده دارد احیای حقوق عامه است که باید در این زمینه به قوه قضایه کمک کند، متاسفانه در دادرسی ها مقداری رعایت حقوق مردم کمرنگ شده است.

وی گفت: خدا را شاکر هستم که بنده را سرباز این ملت قرار داده است و امیدواریم این سربازی به لطف خدا ادامه داشته باشد. یکی از خبرنگاران از من سوال کرد به خود چه نمره ای می دهید، من نمره خوبی به خود نمی دهم./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.