امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86564
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 11 مرداد 1398 - 15:43 | | ارسال توسط :

غارت بیت‌المال در مهد مقاومت سوال‌برنگیز است/وزیر کشاورزی به عدم مدیریت در مازندران توجه کند

امام‌جمعه بابل گفت: والله جای تاسف دارد که در صداو سیما بشنویم هر روز قیمت گوشت، شکر و اقلام دیگر درحال گسترش است، کشوری که مهد مقاومت است نبایستی خبرهای غارت را بشنود و از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم که به این بی‌توجهی‌ها در مازندران بابت سوزاندن کاه رسیدگی کنند‌.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: روز ازدواج امام‌علی(ع) وفاطمه(س) را در پیش داریم که در تقویم هم به‌عنوان روز ازدواج یاد شده است و قابل ارزش در جامعه اسلامی.

وی افزود: بسیار جای تاسف است هر دختر و پسری که بخواهند ازدواج کنند مشکلات زیادی برای آن‌ها وجود دارد، جدای از مشکلات اقتصادی، بحث مشکلات فرهنگی هم وجود دارد، سنت‌های غلطی که در این ازدواج‌ها صورت می‌پذیرد، رقابت‌های کاذبی که در این امر است بسیار جای تاسف دارد که خیلی از ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود.

امام جمعه بابل ادامه داد: پیغمبر در امر ازدواج با تمام شایستگی امیرالمومنین را بر فاطمه(س) تحمیل نکرد، یکی دیگر از مشخصه‌های ازدواج علی(ع) و فاطمه زهرا(س) ساده‌زیستی است، خیلی از معیارهای دیگر دخیل هستند، به حدی که امیرالمومنین در شب شهادت حضرت زهرا(س)، امام علی گریه کرد به‌خاطر سختی‌هایی که این بانوی بزرگ اسلام در زندگی متحمل شد.

این مسئول با اشاره به قدرت مقاومت اسلامی تصریح کرد: عنایت و تاکید رهبر معظم انقلاب بحث مقاومت امت اسلامی در برابر مستکبران است‌، بعد از ۴۰ سال زحمات مقاومتی که در این زمینه کشیده شد و در شرایط کنونی حاصلش را می‌بینیم، شما در حال حاضر ائتلاف رذل سعودی‌ها و اماراتی‌ها را بر یمن مشاهده می‌کنید.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: خیلی‌ها به‌خاطر نرسیدن وعده‌های غذا، دارو و سایر احتیاجات جان خود را از دست دادند، خیلی‌ها به خاطر کمبود غذا فقط یک وعده غذا می‌خورند ولی مقاومت را ادامه می‌دهند، سعودی‌های بدبخت هم این همه خسارت بر خود تحمیل کردند جز یاس کامل چیزی دستگیرشان نشد.

وی افزود: یکی از عرصه‌های مقاومت همین نمازجمعه است، همین کمک‌های شما هست که بارها و بارها این مبالغ شما برای کمک به کشورهای مظلوم مثل یمن برای آن‌ها فرستاده شد، بعد قضیه سقوط پهپاد مشخص شد آمریکا نمی‌تواند خود را حفظ کند، چطور می‌خواهد عربستان و امارات را پشتیبانی کند، تنها نسخه پیروزی مقاومت است.

خطیب جمعه بابل با نابسامان خواندن وضعیت بازار در کشور اظهار کرد: والله جای تاسف دارد که در صدا و سیما بشنویم هر روز قیمت گوشت و شکر و اقلام دیگر در حال گسترش است، دلار و ارز دولتی گرفتند ولی نرخ آزاد می‌فروشند، کشوری که مهد مقاومت است نبایستی خبرهای غارت را بشنود.

این مسئول یادآور شد: جای تعجب است که این افراد این مبالغ را به کجا می‌برند، علی برکت‌الله در زمینه گسترش روز به روز در افزایش قیمت است، تازه به چهار تا وزیر دستور دادند این دسته از افراد غارت‌گر شناسایی شوند، خبرهای جریان مقاومت کشور ما را که بیرون از این سرزمین می‌شنویم، بایستی در داخل کشور خبرهای بلعیدن اموال مردم را بشنویم که این جای تاسف دارد، این‌ها با جامعه انقلابی تناسب ندارد، نباید امور به قوه قضاییه ختم شود، باید با فساد در مبدا برخورد کرد.

روحانی با تبریک روز خبرنگار اذعان کرد: روز شهادت شهید صارمی، روز خبرنگار را گرامی می‌داریم و به همه خبرنگارانی که صادقانه عمل کردند تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد زیست محیطی در فصل برداشت برنج اذعان کرد: هر ساله با کمال تاسف در این ایام، زمانی که مردم برنج را برداشت می‌کنند، برخی افراد شروع به آتش‌زدن کاه می‌کنند و علاوه بر مشکل رطوبت، دود هم شهر را فرا می‌گیرد.

امام جمعه بابل در پایان گفت: آیا در استانی که باید علوفه از خارج وارد کند، بایستی این کاه را آتش بزنند و کل شهرهای بابل، آمل، بابلسر و فریدونکنار را دود بگیرد؟ آیا جهاد کشاورزی ما اینها را خبر ندارد و نمی‌بیند؟ نمی‌توانستند از سالهای قبل برنامه‌ریزی کنند و جلوی این را بگیرند؟ خیلی جای تعجب است که با این بی‌توجهی مواجه هستیم، از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم که به این بی‌توجهی‌ها در مازندران رسیدگی کنند‌.

 

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.