امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86560
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 09 مرداد 1398 - 1:40 | | ارسال توسط :

نمازجمعه سرمایه عظیم حکومت اسلامی است/ نمایندگان حق مردم بندپی‌غربی را ادا نکردند

امام‌جمعه بندپی‌غربی گفت: نمازجمعه تنها یک برنامه تشریفاتی نیست و نباید آن را برنامه صرفا عبادی بدانیم بلکه سرمایه‌ای عظیم برای نظام اسلامی، حکومت دینی و مردم است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محمدعلی حاجی‌زاده امام‌جمعه بندپی‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل اظهار کرد: در اهمیت نمازجمعه همین بس که یک سوره شان آن نازل شده است و در آن آیه‌ای وجود دارد که مستقیما به مومنان خطاب می‌کند در نمازجمعه حضور پیدا کنید، عمل نکردن به این آیه انسان را از دایره ایمان خارج می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نمازجمعه افزود: این فریضه الهی تنها یک برنامه تشریفاتی نیست و نباید یک برنامه صرفا عبادی آن را بدانیم بلکه سرمایه‌ای عظیم برای نظام اسلامی، حکومت دینی و مردم است.

امام‌جمعه بندپی‌غربی ادامه داد: نمازجمعه به عنوان یک پایگاه ایمانی با دو شرط محقق می‌شود، نخست با حضور بابصیرت و پرشور مردم که خود را موظف به ادای تکلیف می‌دانند و در گام بعدی نمازجمعه باید متفکرانه همراه با تعبد باشد و به عنوان کلاس درس تلقی شود.

این مسئول تصریح کرد: پیوست نمازجمعه با مفهوم ولایت نشان از جایگاه و ارتباط ویژه در آن وجود دارد، جامعه ما جامعه ولایی است، نمازجمعه در نهایت ارتباط دهنده این مردم و ولی زمان است و با این نگرش جامعه به معنای واقعی جامعه اسلامی خواهد بود، اگر رویه ولایت‌پذیری در جامعه وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

حاجی‌زاده نمازجمعه را نماد تعهد به ولایت برشمرد و یادآور شد: نمازجمعه نماد معنویت، ذکر خدا و تعهد به ولایت است و یکی از اهداف آن رامی‌توان بصیرت‌افزایی نام برد، در این فریضه همه سلایق و علایق همراه با وحدت‌افزایی است.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه برای آینده ترسیم شد و جوانان در آن مورد توجه قرار گرفتند از این‌رو ما در دفتر امام‌جمعه و ستاد کارهایی خوبی را در حوزه جوانان در دست داریم زیرا باور داریم باید بار مسئولیت کشور بر دوش جوانان قرار بگیرد، باتوجه به این نگرش سعی بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ با جوانان به ویژه ورزشکاران و فرهنگ‌دوستان داریم.

خطیب‌جمعه بندپی‌غربی ادامه داد: علاوه بر کارهای فرهنگی، امور عمرانی نیز در دفتر امام‌جمعه مورد توجه است و ما در این حوزه تلاشی جدی داریم به این گونه که سی درصد مشکلات عمرانی این منطقه را توانستیم حل کنیم، همچنین جلسات متعدد با استاندار و مسئولان در خصوص ته‌ریز راه‌های مواصلاتی منطقه داشتیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ۴۴ روستا و آبادی‌های متعدد به دنبال حضور و حل مشکلاتی مانند آب آشامیدنی هستیم و از آنجا که در ۱۳ روستا مشکل آب و پنج روستا معضلات حاد دارند جلسات متعددی را برگزار کردیم اگرچه تاکنون به در بسته خوردیم.

حاجی‌زاده کمک به مردم را اصل خدمت دانست و افزود: هم به مردم منطقه خود و هم به سایر ملت ما باید کمک کنیم، بنده خود در پل‌دختر حضور داشتم و سعی شد به صورت جهادی به سیل‌زدگان کمکی برسانیم، ما باید بدانیم برای کمک کردن در مشکلات مردم باید عرصه و زمان را بشناسیم و با شناخت وارد میدان نبرد شویم.

وی ضمن تاکید بر حمایت از جوانان ادامه داد: بالندگی جامعه در ابعاد مختلف مانند اقتصادی با حمایت از جوانان و کارآفرینان تحقق پیدا می‌کند و ما تلاش کردیم تا این قشر را مورد حمایت حضوری قرار دهیم، علاوه بر آن با برگزاری جشن نوعروسان آنان را در امر ازدواج نیز حمایت می‌کنیم.

امام‌جمعه بندپی‌غربی بیان کرد: نزدیک به نیمی از ادارات شهرستان بابل در بندپی‌غربی است اما دسترسی درستی بران این ادارات وجود ندارد که ما جهت تسهیل این دسترسی در سال گذشته و برای نخستین بار میزخدمت را در نمازجمعه ارائه دادیم، در این جمعه پیش‌روی نیز میز خدمت بندپی‌غربی برگزار خواهد شد.

این مسئول در پایان گفت: این منطقه باید مورد توجه قرار بگیرد، باید به مناطق گردشگری مانند سد شیاده اهمیت و بهای بیشتری داده شود، ما به دنبال سرمایه‌گذاری در الین حوزه هستیم، فردی اعلام آمادگی کرده و در آغاز این مرحله‌ایم اما نمایندگان باید به مردم منطقه کمک بیشتری کنند، آنان حق مردم بندپی‌غربی را ادا نکردند.

 

تهیه خبر: روح‌الله قلی‌پور

تنظیم خبر: سمانه صالح‌طبری

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.