امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77062
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 29 دی 1396 - 15:57 | | ارسال توسط :

فتنه ۹۶ با بصیرت و همت مردم خاموش شد/ دولت به جای حاشیه‌سازی مشکلات مردم را حل کند

امام جمعه گتاب گفت: فتنه 96 با بصیرت و همت مردم خاموش شد و مردم ما فتنه‎گران را به اعماق زمین فرستادیم، روی آنها خاک ریخته و بر تابوتشان میه طویله کوبیدیم.

به گزارش بابل نوین، ح جت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر گتاب اظهار کرد: تقوای الهی به این معنی است که هرچه در جهت راه خداست انجام بدهیم و نمازجمعه نمونه‌ای از ان است، همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا از مهم‌ترین کارهایی است که در مسیر الهی انجام می‌شود.

وی افزود: شنیده‌ایم که مسئولان گتاب قصد دارند یادواره شهدای این شهر را برگزار کنند، در این صورت مسجد جامع ما متبرک به شهدا خواهد شد، مسجد علاوه بر عبادت خدا و تلاوت قرآن، محل معراج شهدا است

امام جمعه شهر گتاب با اشاره به حادثه سانچی ادامه داد:  کشتی سانچی با ۳۲ خدمه‌اش بعد از آت گرفتن که شعله‎های آن به ۳۰۰ متر ارتفاع می‌رسید در عمق ۱۵۰ متری دریا حوالی شانگهای چین غرق شد،این اتفاق مثل غم‌و‌غصه‎هایی است که در طول زندگی قورتشان می‌دهیم و در درون خود فرومی‌بریمریال مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند این انسان‌ها در راه انجام وظیفه و خدمت به کشور جان باختند و این افتخاری بزرگ است.

این مسئول تصریح کرد: براساس این روایات این دریانوردان جز مجاهدان در راه خدا هستند زیرا به دنبال روزی حلال بودند و ما هم برای روح این عزیزان طلب رحمت و برای خانواده‌هایشان طلب آسایش و آرامش می‌کنیم.

حجت‌الاسلام تقی‌پور با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور گفت: فتنه ۹۶ با بصیرت و همت مردم خاموش شد و مردم ما فتنه‎گران را به اعماق زمین فرستادیم، روی آنها خاک ریخته و بر تابوتشان میخ طویله کوبیدیم، همان فتنه‌گرانی که در ری‌استارت فتنه را مدیریت می‌کنند ننگ بابل و قائمشهر هستند، رفتند آن ور و دارند به کشور خیانت می‌کنند اما بدانند ما مردمانی هستیم که در فتنه درست تصمیم می‌گیریم و در صحنه حضور داریم.

وی تاکید کرد: آمریکا و اسراییل دشمنان همیشگی ملت ما هستند و این شعار از زبان ما نخواهد افتاد ولی تنها شعار مرگ بر آنان کافی نیست، گاهی باید مرگ بر تنبلی، بی‌مسئولیتی و خیانت مسئولان بگوییم، مسئولانی که ندانم‌کاری می‌کنند و اوامر ولی‌فقیه را پشت گوش می‌اندازند بنابراین باید مرگ بر کسی که اوامر ولی‌فقیه را پشت گوش انداخت بگوییم.

خطیب جمعه گتاب عنوان کرد: بعد از شش سال از دستور مقام معظم رهبری بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی امسال دقیقا از این نهاد مورد حمله واقع شدیم زیرا کار درست انجام نشد، انتظار می‌رفت در این شورا مباحث کلان و اساسی فضای مجازی مورد بحث قرار گیرد اما فرصت‌ها مفتنم نشد و پس از شش سال نابسامانی‌های زیادی در فضای مجازی داشتیم.

وی یادآور شد: حضرت آقا فرمودند فضای مجازی باید سالم‌سازی شود، آیا شد؟ این همه مشکلات، جرایم اقتصادی و مالی، کلاهبرداری‌ها، شایعه‌سازی‌، بی‌اخلاقی‌ها، مشکلات امنیتی و فرهنگی ما همه از بستر تلگرام نرم‌افزار دسته چندم اسراییل ایجاد شد بنابراین این لزوم احساس می‌وشد که شبکه‌ای ملی راه‌اندازی شود که اختیار و سرورش در دست خود ما باشد، این خواسته ملت ماست که فرصت‌ها مغتنم و تهدیدها مرتفع شود.

تقی‌پور ادامه داد:براساس گزارشاتی که وجود دارد از مدت‌ها قبل زمینه‌های زیادی در آن چیده شد، آموزش‌هایی را طراحیکردند تا فضای کشور را ملتهب کنند، همه اینها را شرکت تلگرام در اطلاع بود اما سکوت اختیار کرد، این است حقوق بشری که از آن دم می‌زنند اما در تلگرام اموزش ساخت بمب می‌گذارند.

خطیب جمعه گتاب خاطرنشان کرد: وقتی جامعه گوش به فرمان ولی‌فقیه نباشد حتی اگر رهبر آن جامعه امام علی باشد، جامعه ضربه می‌بیند، در نهج‌البلاغه هم ذکر شد که فقط نگویند رهبر ما علی است و بعد خواب باشند و تبعیت نکنند، در انتخابات، نظردهی‌ها و خط‌مشی‌ها اگر گوش به ولی‌فقیه ندهیم ضربه خواهیم خورد.

این مسئول یادآور شد: ما اکنون دولت محترم را به دلیل اینکه از سوی ولی‌امرمان حکم تنفیذ دارد قبول داریم و توصیه می‌کنیم رییس‌جمهور بحث‌های جتجالی را کنار بگذارد و به مشلات مردم توجه کند،

وی افزود: امروز حوادث مشهد و غیر مشهد را که جان و روح خیلی‌ها را از دیشب و امروز متلاطم و نگران کرده است ما اینها را در غالب یک سری فتنه‌ها می‌بینیم، مجریان و مسئولان، ریاست محترم جمهور، ریاست قوه قضاییه و ریاست مجلس، باید بنشینند و فکری برای این قضیه بکنند، به جای بحث کردن در مورد اینکه آیا می‌شود به معصوم اعتراض کرد یا نه، به ازدواج، بیکاری، تورم و اقتصاد مقاومتی برسید، رییس جمهور که مقام اجرایی کشور است چرا سروصدا راه می‌اندازد نکند مردم باید سرگرم شوند؟ دولت به جای حاشیه‌سازی مشکلات مردم را حل کند.

امام جمعه گتاب اذعان کرد: اگر مراجع و حوزه علمیه موضع نمی‌گرفتند ما هم موضع نمی‌گرفتیم، من می‌گویم ای کاش رییس جمهور واژه‌های دیگری به کار می‌برد،  چرا حرفی بزنیم که فضای کشور را چند روز متلاطم کند و ذهن‌ها از گره‌هایی که به اقتصاد کشور افتاد منصرف شود. مردم برای چه به خیابان آمدند، این را رها کردید؟ به شما چه که مسائل ایدئولوژیک را مطرح کنید.

حجت‌الاسلام تقی‌پور  در پایان گفت:جناب روحانی شما در مقام رییس‌جمهور دارای تریبونی بین‌المللی هستید، ما سفارش می‌کنیم که به افراد دوروبرتان توجه کنید، همان‌هایی که از نوشته‌هایشان استفاده می‌کنید، اگر مقام معظم رهبری شما را دانشمند محترم خطاب کردند پس به مانند یک دانشمند حرفهایتان همراه با دانش باشد و داد مسئولان، مردم و مراجع را درنیاورد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.