امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61184
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 21 تیر 1396 - 15:35 | | ارسال توسط :

فرزند معلول ترفیع درجه برای پدر و مادر است

نماينده ولي فقيه در كاشان رسيدگي و خدمت به كودكان و معلولان جسمي و حركتي از سوی بهزيستي را كاري خداپسندانه و مورد قبول و رضايت خدا خواند و گفت: عبادت تنها نماز خواندن نيست، بلكه خدمت به خلق خدا نيز عبادت است.

به گزارش بابل نوین، آیت الله عبدالنبی نمازی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان کاشان، گفت: یکی از کارهایی که محبوب عندالله و رضایت خداوند است، خدمت به بچه های بدسرپرست و بی سرپرست و خانواده های نیازمند است و دستگیری از ضعفا است.

وی افزود: داشتن فرزند بیمار و یا معلول و نگهداری از آن در نزد خداوند اجر و ثواب و پاداش زیادی دارد و اگر خداوند به پدرو مادری فرزند معلول می دهد برای بخشش گناهان آنها در قبال رسیدگی به فرزند معلول است ضمن اینکه گاهی هم بحث بخشش گناه نیست بلکه بحث ترفیع درجه برای پدر و مادری است که فرزند معلول دارند.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه مادر و پدری که فرزند معلول دارند همیشه به یاد خدا هستند، گفت: این ویژگی انسان است که تا زمانی که در رفاه و آسایش باشد و وضعیت زندگی و اقتصادی خوبی داشته باشد و از غذا و مسکن و مرکب مناسب برخوردار باشد به یاد خدا نیست.

وی ادامه داد: انسان هنگامی که در سختی‌ها، کمبودها، بدهکاریها و بیماریها گرفتار شود و توان رهایی از آن را نداشته باشد و تدبیری برای حل مشکلات خود نداشته و از همه جا نا امید شود در آن زمان است که به یاد خدا افتاده و متوجه می شود خدایی نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تمامی مشکلات انسان را دارای حکمت دانست و یادآور شد: اینگونه نیست که تمام مشکلات و گرفتاریهای انسان بدون حساب و کتاب باشد.

آیت الله نمازی گفت: در روایات است که امام معصوم می فرماید، خدای سبحان هیچ بنده ای از بندگان خود را که دارای محرومیت هایی از جمله نقص عضو هستند در قیامت جواب و سؤال و حسابرسی نمی‌کند.

وی افزود: خانواده هایی که دارای فرزندان نقص عضو هستند و خانواده آنها مشغول رسیدگی به امور آنها است، حساب و کتاب این خانواده و فرزند آنها درقیامت با خدا است، چرا که قداست این کار و خدمت به فرزند معلول محبوب عندالله است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر جامعه و خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند متوجه باشند خدمت به فرزند معلول تا چه میزان مورد رضایت خدا است با استقبال بیشتر و شور شوق بیشتری نسبت به نگهداری و خدمت به فرزند معلول خود اهتمام خواهند داشت.

آیت الله نمازی در ادامه معلولان در جامعه را تنها مختص به جامعه ایران ندانست و افزود: امروز کودکان زیادی در جنگ عراق، سوریه و یمن، آسیب دیدند و ضمن از دست دادن خانواده و پدر و مادر، خود نیز نقص عضو و معلول شدند.

وی خدمت به کودکان و معلولان جسمی و حرکتی از سوی بهزیستی کاری خداپسندانه و زیبایی خواند و عنوان کرد: عبادت تنها نماز خواندن نیست بلکه، خدمت به خلق نیز عبادت است، بنابراین کارکنان بهزیستی باید مراقب باشند از مسؤولیتی که برعهده گرفته اند خسته نشوند و گلایه نکنند، کار شما کار مبارکی است که خدا خیلی دوست آن ر ا دارد./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.