امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61183
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 21 تیر 1396 - 15:32 | | ارسال توسط :

حجاب یک قرارداد اخلاقی و اجتماعی است

كارشناس ارشد خانواده با بيان اينكه برخي مسؤولان هنوز به توانمندي بانوان پي نبرده اند گفت: زنان نيز در جامعه امروز آن گونه که باید به هویت خود آشنا نيستند، در صورت تحقق اين مهم، زن مي تواند هدايتگر نسل جوان باشد.

به گزارش بابل نوین،حجت الاسلام احمد غلامی با اظهار تاسف از اینکه در جامعه امروز آن گونه که باید زنان به هویت خود آشنا نیستند، گفت: زنان در صورت آشنایی به هویت خود در می یابند که موجودی الهی و لطیف و دارای هویت هستند.

 وی در ادامه افزود: زنان با آگاهی به هویت خود به این موضوع مهم پی خواهند برد که در عرصه های مختلف ابعاد زندگی فردی اجتماعی عضو فعال و اثر گذار در جامعه هستند و بعنوان یک مربی و معلم می تواند هدایتگر نسل جوان و نوجوان باشند.

کارشناس ارشد خانواده ضمن تشریح جایگاه و منزلت اجتماعی زنان تصریح کرد: زن به عنوان عضو فعال و تأثیرگذار جامعه دارای منزلت هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی است؛ اما برای حفظ و کرامت منزلت این موجود ظریف، نخست باید خودش پیش‌قدم باشد و حرمت خودش رعایت کند، در این صورت برای دیگران قائل احترام خواهد بود و منزلت و جایگاه رفیع آن حفظ می شود.

حجت الاسلام غلامی در پاسخ به سؤالی مبتنی بر اینکه آیا در سیاست های کلان اجرایی، قوانین و به تبع آن اقدامات مسؤولان، به سمت هویت های اصلی زنان گرایش دارد یا خیر؟ گفت: متولی این امور قانون مشخص کرده و در سیاست های کلان مورد توجه قرار گرفته و قانونگذار به آن توجه کرده است؛ اما در اجراء و الگو قرار گرفتن دچار مشکل شده و به خوبی در امر اجرا درست به آن پرداخته نشده و به عنوان یک نقش ارزنده هنوز جایگاه واقعی خود پیدا نکرده است.

برخی مسؤولان هنوز به توانمندی بانوان پی نبرده اند

وی همچنین افزود: هرچند به صورت جزئی و محدود از طریق دستگاه ها اقدام شده اما کافی نیست و هنوز به صورت کامل و خوب این توانمندی معرفی نشده است.

استاد حوزه و دانشگاه نبود قوانینی در حمایت از زنان خانه داری که این جایگاه را با ابتکارات تربیتی و مدیریتی خود قوام و ارزش بخشیده اند را از دغدغه های اصلی متولیان عنوان کرد و ابراز داشت: برخی مسؤولان هنوز به توانمندی بانوان پی نبرده و دچار شک و تردید هستند، یکی از نهادهایی که می تواند بیشترین اثر را داشته باشد نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی هستند که می توانند به منظور تسهیل ورود بانوان در این زمینه قوانین مناسبی را تصویب کنند.

حجت الاسلام غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تربیت فرزند بر پایه سبک زندگی اسلامی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود، به تلاش شبکه های ماهواره ای و توطئه های فرهنگی دشمن در جهت ترویج سبک زندگی غربی در جامعه اشاره کرد و افزود: گرایش جوانان به سوی سبک زندگی غربی، آرامش خانواده را از بین می برد.

 تأمین سلامت اخلاقى، اعتقادى و عملى فرزندان مهمترین مسؤولیت والدین

مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم با بیان این که تربیت فرزند بر پایه سبک زندگی اسلامی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود، بیان داشت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان، باید در اولویت برنامه های نهادهای فرهنگی و خانواده ها قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان این که مسؤولیت والدین در برابر فرزندان تنها تأمین بهداشت جسمانى و معیشت آنان نیست، عنوان داشت: مهم ترین مسؤولیت آنان تأمین سلامت اخلاقى، اعتقادى و عملى فرزندان است.

حجاب قرارداد اخلاقی و اجتماعی است

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر اینکه حجاب یک ارزش است و هر کس به آن معتقد باشد می‌ پذیرد و هر کس اعتقادی به آن نداشته باشد، نمی‌پذیرد گفت: تنها از فرد غیر معتقد به آن می‌توان انتظار داشت که حرمت جامعه خود را حفظ کند، حجاب چنان‌ که یک رفتار فردی است، یک قرارداد اخلاقی و اجتماعی نیز محسوب می شود.

 وی با اظهار نگرانی از وضع موجود گفت: بدون شک برخی ناهنجاری‌های اجتماعی نشات گرفته از عدم رعایت حجاب اسلامی است که زیبنده جامعه اسلامی نیست و ضرورت دارد مردم خود را در این زمینه پیش قدم کنند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.