امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67059
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 12 مهر 1396 - 20:12 | | ارسال توسط :

فریم به فریم با همه دوئل‌های تیم ملی؛ بازی تاج و تخت

تیم کی روش همیشه تیم رقابت است. هیچ‌گاه نمی‌شود جای یک بازیکن را فیکس دانست و با اطمینان از فیکس بودن آن تا مدت طولانی صحبت کرد.هر بازیکنی با یک اشتباه می‌تواند جایگاه اصلی‌اش را از دست بدهد. جایگاهی که بازپس‌گرفتن آن به سادگی نیست.

به گزارش بابل نوین،

رقابت همیشگی را  می‌شود رمز موفقیت تیم ملی در چند سال اخیر دانست. چندسالی که تیم ملی هیچ‌گاه به رخوت و درجا زدن نرسیده و همیشه تلاش بازیکنان به پیشرفت و بهتر شدن بوده است. تیم ملی در آستانه جام‌جهانی بیش از هر زمان دیگری پر از رقابت است. رقابت برای بدست آوردن جایگاه بهتر. چند نمونه از این رقابت‌ها را در تمرینات چند روز اخیر تیم ملی می‌بینید:

بیرانوند و حقیقی

اولین رقابت از همان اولین نقطه شروع می‌شود. جایی که بیرانوند تصور می‌شد جایگاهی تزلزل ناپذیر دارد اما بازی‌های آخر او کمی حاشیه امنیت او را کم کرده است. دروازه‌بان اول تیم ملی بودن در جام‌جهانی هم جایگاهی نیست که بقیه دروازه‌بان‌ها به راحتی از آن بگذرند و به همین دلیل خیز برداشته‌اند تا در صورت کوچکترین لغزش، آن گزینه جانشین باشند. در این میان البته شانس حقیقی شاید از بقیه بیشتر باشد. او دروازه بانی است که تجربه یک جام‌جهانی دیگر را هم دارد و د رتمام اردوهای کی‌روش هم حضور داشته است.

انصاری فرد و کاوه رضایی

معادله خط حمله تقریبا مشخص‌ترین معادله تیم ملی است. قوچان‌نژاد و آزمون هر دو بهترین بازیکنان کی‌روش هستند که تا حدود زیادی می‌شود حضورشان در روسیه را قطعی دانست. به همین دلیل گزینه‌های بعدی باید به جانشینی این دو به عنوان بازیکن ذخیره فکر کنند. حالا کریم انصاری‌فرد برای این عنوان یک رقیب بسیار جدی پیدا کرده است. رقیبی که مثل خودش در اروپا بازی می‌کند اما برخلاف شرایط فعلی خودش هم فیکس بازی می‌کند و هم گل می‌زند. به احتمال زیاد یکی از این دو بازیکن همراه تیم ملی به سفر خواهد رفت و کسی که تعیین می‌کند کدام یک از آنها این افتخار را بدست خواهند آورد خودشان هستند با عملکردشان.

جلال حسینی و دژاگه

کاپیتان تیم ملی در جام جهانی چه کسی است؟ هر دو گزینه کاپیتانی حتی حضورشان در ترکیب اصلی هم با اما و اگر مواجه شده است. نیمکت‌نشینی سیدجلال در این بازی‌های اخیر باعث شده تا نشود روی او به عنوان گزینه اصلی قلب دفاع برای کی‌روش حساب کرد. اشکان دژاگه هم همچنان مورد اعتماد کی‌روش و ستاره تیم اوست اما او که زمانی به صورت چرخشی با شجاعی در ترکیب قرار می‌گرفت حالا حریف جوانتر وقدرتمندتری به نام سامان قدوس را روبروی خود می‌بیند. کاپیتان تیم ملی ایران در جام‌جهانی یکی از این دو گزینه خواهد بود یا این قضیه هم سورپرایز دیگر کی‌روش است؟

سامان قدوس

تازه وارد جدید تیم ملی شماره آندو را می‌پوشد، به جای شجاعی آمده، رقیب دژاگه است. او در همین حد ناشناخته و مرموز است. کارنامه بازیگری‌اش هم این را می‌گوید. مشخص نیست که کی‌روش روی او به عنوان جانشین کدام بازیکن حساب باز کرده است اما قدوس چند پسته می‌تواند آلترناتیو برای بیشتر بازیکنان تیم ملی باشد و خطر جدی برایشان به حساب بیاید. بی‌شک قدوس برای نیمکت‌نشینی به تیم ملی نیامده و قرار است یکی از یازده نفر باشد اما به جای کدام یک از آنها هنوز مشخص نیست./م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.