امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3488
  پرینتخانه » علم و سلامت تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1394 - 10:27 | | ارسال توسط :

فضای فیزیکی دانشگاه نوشیروانی به لحاظ وسعت چندان مناسب نیست

به گزارش بابل نومه،رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: این دانشگاه مجری طرح های پژوهشی زیادی در سطح ملی و منطقه ای است ولی با این وجود فضای فیزیکی دانشگاه نوشیروانی به لحاظ وسعت چندان مناسب نیست. ‌به گزارش خبرنگار مهر، جواد واثقی امیری صبح دوشنبه در نشست با مدیران خبرگزاریهای استان، با بیان اینکه این […]

به گزارش بابل نومه،رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: این دانشگاه مجری طرح های پژوهشی زیادی در سطح ملی و منطقه ای است ولی با این وجود فضای فیزیکی دانشگاه نوشیروانی به لحاظ وسعت چندان مناسب نیست.دانشگاه نوشیروانی

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واثقی امیری صبح دوشنبه در نشست با مدیران خبرگزاریهای استان، با بیان اینکه این دانشگاه شش هزار دانشجو، ۱۵۴ عضو هیئت علمی تمام وقت، ۴۰ بورسیه، ۵۴ رشته گرایش در دوره های مختلف و ۹ رشته گرایش دکتری دارد گفت:  این دانشگاه مجری طرح های پژوهشی زیادی در سطح منطقه ای و ملی است.

وی افزود: این دانشگاه مجری طرح های کلان ملی است و با صنایع دفاع نیز همکاریهای دارد و قسمتی از توفیقات حاصل شده مدیون این دانشگاه است.

واثقی امیری، میزان قبولی دانشجویان این دانشگاه در دانشگاههای بزرگ و مطرح کشور را قبول دانست و گفت: ۲۸ کانون و انجمن علمی دانشجویی و ۲۲ نشریه دانشجویی در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان اینکه مساحت دانشگاه از نظر فیزیکی مناسب نیست گفت: این دانشگاه ۱۷ هکتار وسعت دارد و این میزان برای توسعه فیزیکی دانشگاه مطلوب نیست.

وی درباره عملکرد یکساله این واحد دانشگاهی ادامه داد: اولین رویکردی که در دانشگاه دنبال کردیم، همان شعار سال جاری و همدلی و همزبانی است که با افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی و کارکنان در بحث مدیریت دانشگاه تلاش شده یک همدلی رخ دهد زیرا دانشگاه متعلق به همه است.

انتخابی کردن روسای دانشکده ها

واثقی امیری، انتخابی کردن روسای دانشکدهها و مدیران گروهها را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: برای این کار شیوه نامه ای تدوین شد که با تصویب در شورای دانشگاه، روسای دانشگاه بوسیله اعضای هیئت علمی دانشگاهها انتخاب می شوند.دانشگاه نوشیروانی

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ادامه داد: ساماندهی مدیران، راه اندازی تشکیل شورای صنفی کارکنان، توسعه فعالیتهای ورزشی بین کارکنان و اعضای هیئت علمی، به روز شدن ترفیعات سالانه و ارتقای همکاران از جمله اقدامات صورت گرفته در دانشگاه است.

 وی جذب افراد نخبه و دارای رتبه علمی بالا را استراژی جدید دانشگاه بیان کرد و گفت: همچنین فعالیتهای دانشجویی در سال قبل رشد چشمگیری داشته است و فعالیتهای فرهنگی و علمی خوبی برگزار شد.

موسسه مشارکتهای مردمی راه اندازی شد

واثقی امیری، راه اندازی مجدد موسسه مشارکتهای مردمی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: این موسسه سالها بنا به دلایلی غیرفعال شده بود که خوشبختانه دوباره راه اندازی شده است زیرا جذب مشارکت از مردم در سطح استان و شهرستان بابل تاثیر بسزایی در اجرای طرح ها دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی و نوشیروانی بابل ادامه داد: ساماندهی پروژه های عمرانی و فعال کردن پروژه های مسکوت شده، فعال کردن ساختمان کلاسها، خوابگاه خواهران، ساختمان برق از جمله طرح های در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مشکل اعتباری زیادی داشتیم گفت: افزایش نسبت مناسب اعتبارات جاری سبب می شود تا در سال جاری مناسب تر و فعال تر کار کنیم.

واثقی یادآور شد: سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی هزینه شد و پهنای باند دانشگاه نیز افزایش یافته است.

برنامه راهبردی دانشگاه تدوین می شود

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، با عنوان اینکه برای تدوین برنامه راهبردی خیز برداشته ایم گفت: طبق این برنامه مسیر راه در افق پنج ساله و ۱۴۰۴ مشخص می شود.  

واثقی امیری، افزایش سهم مشارکتهای مردمی، افزایش سهم درآمدهای اختصاصی در حوزه پژوهش و آموزش، جلب سرمایه گذاران خارجی برای افزایش و توسعه فضاهای ورزشی، طرح توسعه دانشگاه برای جذب اعتبارات ملی از جمله برنامه های آتی دانشگاه صنعتی نوشیروانی است.

وی جذب نخبگان دانشگاههای مختلف و دانشگاههای خارجی را از دیگر استراتژیهای دانشگاه برشمرد و گفت: همچنین درتلاشیم تا اختیارات مالی دانشگاهها را بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه رشد و ارتقای اعضای هیئت علمی استان خوب و مطلوب است گفت: هرم هیئت علمی دانشگاه با توجه به طرح های پژوهشی مطلوب است. دانشگاه نوشیروانی

واثقی امیری با تاکید بر تعامل بین صنعت و دانشگاه یادآور شد: تبدیل شیرابه به آب کشاورزی از جمله طرح هایی است که از سوی این دانشگاه اجرا شد و این طرح در ساری به نتیجه رسید و پایان کار گرفتیم و تلاشهایی داریم که با دیگر شهرهای استان نیز قرارداد ببندیم.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: انتظارات ما از دستگاههای اجرایی این است که تعامل بیشتری با دانشگاه داشته باشند و موانع فراروی رفع شود.

وی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی نیز بیان داشت: توسعه شرکتهای دانش بنیان و حل معضلات پژوهشی منطقه از جمله اولویتهاست.

واثقی امیری، اعتبارات سال گذشته بخش جاری دانشگاه را ۱۹ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: همچنین پنج میلیارد تومان از حوزه طرح های پژوهشی عاید دانشگاه شده است.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.