امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51128
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 20 اسفند 1395 - 14:12 | | ارسال توسط :

«فلاسفه ناکام در عشق» و «۱۹۶۸» در بازار نشر

ترجمه کتاب‌های «۱۹۶۸» و «فلاسفه ناکام در عشق» به قلم هوشنگ جیرانی منتشر شد.

به گزارش بابل نوین، «۱۹۶۸» (سالی که جهان را تکان داد) نوشته مارک کورلانسکی با ترجمه هوشنگ جیرانی در ۵۵۲ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان در انتشارات امید صبا به چاپ رسیده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: سال ۱۹۶۸ با دربرگرفتن دنیای جوانان و موسیقی، سیاست، جنگ، اقتصاد، تظاهرات و رسانه به ما نشان می‌دهد که چگونه به جایی رسیده‌ایم که امروز در آن هستیم.

چهار عامل تاریخی به هم پیوستند تا واقعه ۱۹۶۸ رقم زده شود: جنبش حقوق مدنی که در آن زمان حرکتی جدید و اصیل بود؛ نسلی که احساس می‌کرد بسیار متفاوت و از خودبیگانه است به گونه‌ای که تمام اشکال اقتدار را طرد می‌کرد؛ جنگی که بر کل جهان تأثیر گذاشته بود و باعث شد تا همه طغیان‌ها یک هدف را دنبال کنند؛ و تمام این رویدادها نیز در زمانه‌ای رخ دادند که عصر تلویزیون تازه آغاز شده بود و آن‌قدر جدید بود که هنوز مانند امروز کنترل و پالایش‌شده نبود و جهت‌گیری نداشت.

همچنین «فلاسفه ناکام در عشق» نوشته اندرو شافر  با ترجمه هوشنگ جیرانی در ۱۲۹ صفحه با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در نشر یادشده به چاپ رسیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «تعداد معدودی از افراد به شکوهمندی فلاسفه بزرگ، در عشق ناکام بوده‌اند

اگرچه ما خرد و دانش فلاسفه بزرگ را ستایش می‌کنیم ولی تاریخ سرشار از شکست‌های عشقی مردان و زنان خردمند در هر سنی بوده است. از جمله:

فردریش نیچه: «آه، زنان. آنان فراز را از فرازتر می‌سازند و ژرفا را ژرفاتر». (طردشده از سوی زنانی که خواستار ازدواج با آن‌ها بود. حتی زمانی که خواسته‌اش را تکرار و تکرار می‌کرد).

ژان پل سارتر: «البته که زنان زشت وجود دارند. ولی من فریباترین‌شان را دوست می‌دارم». (معشوقه‌اش را به عنوان دخترخوانده به فرزندی پذیرفت).

برتراند راسل: «ازدواج برای بسیاری از زنان شیوه‌ای رایج به منظور گذران زندگی است». (حداقل وقتی پای ازدواج به میان می‌آمد متوجه بود که چهار بار انجام دادن آن، چقدر فریبنده است).

نیل پولاک: «همیشه باعث مسرت است که بدانید اهمیتی ندارد چقدر زندگی عشقی‌تان را تباه کرده‌اید، چون دیگرانی هستند که بسیار بدتر عمل کرده‌اید»/ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.