امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55930
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1396 - 10:27 | | ارسال توسط :

فیلم اولی‌ها در دولت یازدهم خوش درخشیدند

کارگردان فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی زنند» گفت: در دولت یازدهم فیلم های بسیاری ساخته شد و فیلم اولی ها در این دوره خوش درخشیدند.

به گزارش بابل نوین، پوران درخشنده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در چند سال اخیر به جوانان فرصت داده شد تا فیلم هایی با مضمون و محتوایی در حد مطلوب بسازند و فضای رقابت برای آنها فراهم شد.
وی با بیان اینکه باید به پیشکسوتان سینما نیز بهای بیشتری داده شود، اظهار کرد: اتفاقات خوبی طی چهار سال اخیر برای سینمای ایران از لحاظ افزایش تولیدات فیلم و فروش خوب آنها رخ داد اما باید بدنبال تحولی اساسی و نوین در سینما باشیم.
کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» ادامه داد: باید برای امنیت شغلی سینماگران بیشتر تلاش و سینما به عنوان یک صنعت شناخته شود تا بتوانیم در سطح بین المللی نیز قدرت مانور داشته باشیم.
درخشنده تصریح کرد: ضرورت دارد شرایط حقوق کپی رایت برای سینماگران در کشور فراهم شود تا بتوانیم به شبکه جهانی سینما وصل شویم.
وی با بیان اینکه سینما به فضای باز و نفس تازه نیاز دارد، گفت: با توجه به اینکه مردم همواره از سینما حمایت کرده اند، ما نیاز داریم با فراهم شدن بسترهای لازم و ارائه تسهیلات مالی و رفاهی، برای تولید فیلم های اثرگذار و مطلوب، بیشتر انرژی بگذاریم.
کارگردان فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» پیشنهاد داد که سازمان نظام سینمایی در کشور تشکیل شود و از نمایندگان مجلس و دولت خواست تا این موضوع را در اولویت قرار دهند.
به گفته وی، تشکیل سازمان سینمایی کشور باعث می شود تا بسیاری مشکلات هنرمندان رفع و سینما نیز به عنوان یک صنعت شناخته شود./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.