امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75135
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 03 دی 1396 - 13:13 | | ارسال توسط :

قاضی‌زاده: دولت بازی برد-برد را با کشاورزان و صنعتگران دنبال کند

به گزارش بابل نوین،نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازی برد-برد با دشمن امکان‌پذیر نیست، گفت: دولت باید بازی برد-برد را با کشاورزان، صنعتگران، کارآفرینان، تجار و سرمایه‌داران ایرانی دنبال کند. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه ۳ دی‌ماه ۹۶) گفت: امروز […]

به گزارش بابل نوین،نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازی برد-برد با دشمن امکان‌پذیر نیست، گفت: دولت باید بازی برد-برد را با کشاورزان، صنعتگران، کارآفرینان، تجار و سرمایه‌داران ایرانی دنبال کند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه ۳ دی‌ماه ۹۶) گفت: امروز ما در شرایطی هستیم که اگر تغییر رویه ندهیم، نمی‌توانیم به آینده اقتصادی، اجتماعی و باورهای ایران اسلامی پاسخ‌گو باشیم.

وی افزود: این روندی که در پیش گرفته‌ایم ما را به‌سوی ورشکستگی زیست‌محیطی، آلودگی هوا، خشک‌سالی، ورشکستگی سیستم بانکی، ورشکستگی تأمین اجتماعی خواهد برد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه اقتصادی متأسفانه وابستگی ما به درآمدهای نفتی سبب شده است که منبع انسانی ما با چالش‌های فنی و مدیریتی روبرو نشود و قدرت خلاقیت‌، نوآوری و کارآفرینی رشد نکند و به‌علت این عدم رشد‌یافتگی، مدیران دولتی ما به‌جای تبدیل کردن بودجه‌های نفتی به ارزش افزوده و ثروت، این جاها را به رزومه‌سازی برای ارتقاء خود تبدیل کردند.

قاضی‌زاده بابیان اینکه دوران اتکا به درآمدهای نفتی تمام شده است، خاطرنشان کرد: ما باید با ایجاد ثبات اقتصادی،‌ سرمایه‌داران را به سرمایه‌گذاری تبدیل کنیم که برای او هیچ راهی جهت افزایش سرمایه‌اش به‌جز سرمایه‌گذاری در تولید وجود نداشته باشد.

وی افزود: ما نیاز داریم که اکوسیستم اقتصادی طراحی کنیم که خودبه‌خود پیشرفت و توسعه پیدا کند. سازوکارهای اقتصادی ـ اجتماعی ما مخرب است، به‌طوری‌که سود نهادها و افراد علیه منافع اجتماعی است. شرایط باید طوری بهبود یابد که رشد هر نهاد و هر فرد در گروی رشد جامعه، ایجاد ارزش افزوده و حرکت به سمت فناوری‌های نو باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید بتوانیم بر اساس فرصت‌های ژئوپلتیک، ثروت‌آفرینی کنیم و بر اساس فرهنگ خانواده‌محور خود، سازوکاری را ایجاد و فرهنگ کارگروهی و هم‌افزایی را در کشور ایجاد کنیم. اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سالهاست بر آن اصرار می‌ورزند، یعنی حرکت و راهکارهایی برای تولید ثروت مستقل از پول نفت.

قاضی‌زاده بابیان اینکه زمان ایجاد اقتصادی جدید برای کشور رسیده است، خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی، آموزش و پرورش ما باید انسان را برای زندگی اجتماعی تربیت کند که استعدادهای او شکوفا شده باشد و نه برای تست زدن کنکور و دانشجوی ما باید برای بازار کار تربیت شود و نه برای رقابت و مدرک‌گرایی. بازار کار ما باید به دور از فساد و رانت توسط تسهیل کسب‌وکار برای کارآفرینان، مهندسان و متخصصان واقعی به پیش رود.

وی افزود: در عصر فناوری اطلاعات، سرعت تغییرات صدها برابر گذشته است و متأسفانه جامعه ما از این امر غافل است. اگر در جهت فناوری‌های آینده چون خودروی الکتریکی، انرژی خورشیدی، ساختارهای نامتمرکز و شهرهای هوشمند قدم برنداریم، مشکلات ما هر روز بیشتر و بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت علوم و فناوری به معنای ایجاد فناوری‌های نو بر اساس علم و دانش در جهت رشد و توسعه جامعه ایران است که متأسفانه با بودجه نفتی ضرورت فناوری‌ها را احساس نکردیم و نفت را تبدیل به مقاله و تحقیقات غیرهدفمند و انفرادی کردیم.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: تجربه دولت در مسئله برجام به همه ما نشان داد که همراهی با مدیریت باتجربه و کارآزموده ولایت‌امر ضرورت است. بازی برد ـ برد با دشمن امکان‌پذیر نیست. دولت باید بازی برد-برد را با کشاورزان، صنعتگران، کارآفرینان، تجار و سرمایه‌داران ایرانی دنبال کند. بازاری که در آن سرمایه‌دار، صنعتگر، نیروی کار و کشاورز ایرانی با عهد اخوتی پایدار در هم تنیده شده‌اند.

وی افزود: ما باید دیپلماسی اقتصادی را در جهت وارد کردن فناوری‌های آینده به ایران و فتح بازار برای تولیدات داخلی فعال کنیم. متأسفانه ما به‌جای واردات تکنولوژی و فناوری‌های آینده یا محصولات را وارد کرده‌ایم یا تکنولوژی کهنه را به غلط وارد کشور کرده‌ایم و سال‌ها گرفتار آن بوده‌ایم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امروز دوره طلایی جمعیت ایران است، اگر این فرصت را برای ایجاد ثروت و ارزش افزوده به کار نگیریم، فردا با یک جامعه کهنسال بدون تأمین اجتماعی روبرو خواهیم شد./ز

آخرین خبر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.