امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 30053
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 07 مهر 1395 - 13:50 | | ارسال توسط :

مازندران در نهمین جشنواره داستانی بسیج کشور خوش درخشید

داستان نویسان مازندرانی جوایز نهمین جشنواره ادبیات داستانی کشور را با یاد شهدای مدافع حرم برای سومین دوره پیاپی درو کردند.

%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87

به گزارش بابل نوین، نهمین دوره جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج با درخشش نویسندگان مازندرانی در شهرکرد به کار خود پایان داد.

در این دوره از جشنواره که در ۲ قالب داستان کوتاه و داستانک برگزار شد داستان نویسان در ۲ رده سنی نوجوان و بزرگسال با ۱۵۰۰ اثر تولیدی از سراسر کشور با هم به رقابت پرداختند.

از موضوعات پیشنهادی دبیرخانه نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان کشور جریان تکفیری سلفی، مدافعین حرم، حادثه منا، برجام و شهدای هسته‌ای، سبک زندگی ایرانی اسلامی و بسیج، مقاومت و استکبار ستیزی را می‌توان نام برد که در پایان استان مازندران با دریافت ۵ جایزه همچنان جزو سه استان برتر در زمینه تولید آثار کیفی و کمی حوزه ادبیات مقاومت شناخته شد.

هانی شجاعی ( بابل- ساری) در داستانک بزرگسال رتبه اول، فاطمه صادقتبار (بابل) برگزیده داستانک بزرگسال، ابراهیم باقری حمیدآبادی(ساری) برگزیده داستانک بزرگسال، ساره نوروزی (بابل) سوم داستان کوتاه بزرگسال و روح‌الله قلی‌پور(بابل) برای دومین دوره پیاپی به عنوان مدیر نمونه انجمن‌های ادبی داستان سازمان بسیج هنرمندان کشور از سوی دبیرخانه نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج انتخاب شدند.

از نکات قابل توجه در این دوره از جشنواره ابراز ارادت و یادآوری نام و خاطره شهدای مدافع حرم استان مازندران توسط منتخبین مازندرانی جشنواره داستانی کشور در مراسم اختتامیه هنگام دریافت جوایز پشت تریبون نام برد که لحظات حماسی غیر قابل وصفی را ایجاد کرد.

گفتنی است داستان‌نویسان سازمان بسیج هنرمندان مازندران در ۲ دوره گذشته این جشنواره نیز با کسب مقام دوم در سال ۹۱ و مقام اول در سال ۹۳ بهترین انجمن ادبیات داستانی کشور هستند که با درخشش در دوره نهم این جشنواره ثابت کردند همچنان بر قله تولید آثار در حوزه ادبیات مقاومت و پایداری می‌درخشند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.