امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82782
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 15 تیر 1397 - 20:38 | | ارسال توسط :

مازندران عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

هزار و ۳۳۸ مورد نمونه برداری نیمه دوم خرداد امسال از خون و بافت پرنده برای انجام آزمایش به آزمایشگاه دامپزشکی ارسال شد.

به گزارش بابل نوین، سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: هزار و ۳۳۸ مورد نمونه برداری نیمه دوم خرداد امسال از خون و بافت پرنده برای انجام آزمایش به آزمایشگاه دامپزشکی ارسال شده است که هیچ موردی از وجود این ویروس در پرندگان مشاهده نشده است.

وی افزود: اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور این اداره کل از واحد‌های بومی، بازار پرندگان و مزارع صنعتی بصورت مداوم این بیماری را ارزیابی کرده است.

رضوانی گفت: با اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی مازندران و رعایت قرنطینه و امنیت زیستی در واحد‌های صنعتی امسال تاکنون، از وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این موردی گزارش نشده است.

مدیر کل دامپزشکی مازندران تاکید کرد: خطر وقوع این بیماری همچنان به قوت خود باقی است و از مرغداران صنعتی درخواست می‌شود با بیمه کردن جوجه‌ها در طول دوره پرورش، همه موارد بهداشتی، قرنطینه‌ای و امنیت زیستی را در واحد‌های خود رعایت کرده تا دچار خسارت نشوند.

وی با اشاره به اینکه مشکل عمده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان بیشتر واحد‌های بومی و روستائی را در بر می‌گیرد به روستائیان مازندران هشدار داد: از خرید انواع جوجه ماکیان از دوره گرد‌ها و دستفروشان بطور جدی خودداری کرده و در صورت خرید، پرندگان جدید را بصورت محصور شده تا مدتی در مکانی جدا نگهداری کنند./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.