امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82781
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اقتصادی, سخن سردبیر, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 15 تیر 1397 - 16:03 | | ارسال توسط :

حجاب دژی استوار در حفاظت از حریم جامعه/ ریشه مشکلات اقتصادی کشور بی‌بندوباری مدیریتی است

ائمه جمعه بابل در خطبه‌های امروز سراسر این شهرستان بر لزوم مدیریت بازار و توجه به اقتصاد داخلی توسط مجلس و دولت تاکید کردند.

به گزارش بابل نوین، مردم خداجوی بابل با حضور در نمازجمعه ۱۵ تیر از خطبه‌های عبادی سیاسی ائمه بخش‌های مختلف این شهرستان، پیرامون توجه هرچه بیشتر مسئولان به مشکلات کشور و مباحث مختلف سیاسی، اقتصادی و وضعیت کنونی جامعه استفاده کردند.

حجاب دژی استوار در حفاظت از حریم جامعه است

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بابل اظهار کرد: آفرین بر نمازگزارانی که سرما و گرما آنها را از حضور در نمازجمعه باز نمی‌دارد. بنا بر روایات انسان نمازگزارجمعه هنگام برگشت از ملائکه بشارت پاک شدن و از سر گرفتن اعمال را دریافت می‌کند.

وی با تاکید بر باشکوه برگزار کردن مراسم شهادت امام صادق (ع) افزود: دسته‌های عزاداری برای ادای حق امام صادق(ع) در سطح شهرستان در شب و روز شهادت این امام بزرگوار راه بیافتد، ما را شیعه جعفری می‌دانند و هر چه ذخایر شیعه امروز دارد از برکات امام صادق(ع) است.

امام‌جمعه بابل با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه  داد: برخوردها و مقابله‌ها در سراسر کشور با جدی گرفتن فرمان صریح مقام معظم رهبری باید صورت بگیرد و جا دارد  از سخنرانی قبل از خطبه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران تقدیر کنم.

این مسئول روز عفاف و حجاب را سند غیرت ملت ما دانست و خاطرنشان کرد: جنایت مهم سال ۱۳۱۴ در زمان رضاخان علیه معترضان بی‌حجابی در کنار مضجع امام رضا(ع) با به خاک و خون کشیدن زائران رضوی صورت گرفت، بنا به اسناد تاریخی ۵۷ کامیون جنازه‌های شهدای اعتراض به کشف حجاب رضاخانی را از حرم رضوی به بیرون از مشهد برای دفن دسته جمعی انتقال دادند، روز  عفاف‌و‌حجاب سند غیرت ملت ما است و  هیچ ملتی مانند ملت ما بر روی عفاف و حجاب حساسیت ندارد، حجاب یک مساله اخلاقی صرف نیست بلکه دژ استوار برای حفاظت حریم جامعه است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: بالاترین آمار طلاق متاسفانه در سایه باز بودن رابطه آزاد میان زنان و مردان است و شرط طعمه شدن زنان در دام دشمن، کنار رفتن حجاب از سر زنان است، دشمن در کنار جنگ اقتصادی، جنگ اخلاقی را علیه ملت ما به راه انداخت.

وی تصریح کرد: مناطق دوردست استان و شهرستان بابل متاسفانه به بهانه گردشگری مبتذل‌ترین صحنه های‌بی عفتی را می‌آفرینند، متاسفانه در کنار دریا صحنه‌های فجیعیمی‌بینیم،  سازمان گردشگری به چه بهایی با عدم‌نظارت خود به بهانه گردشگری و توریسم مناطق مختلف استان را جولانگاه برخی از ولنگاران اخلاقی کرد.

خطیب جمعه بابل افزود: دشمن با تلاش گسترده خود برای بزرگنمایی مشکلات کشور به جنگ روانی سنگین دست می‌زند  اما در داخل نیز در سایه تصمیمات غلط برخی از افراد در بازار دست به سوء‌استفاده زدند و نمونه بارز آن اخلال فردی در بازار سکه با خرید دو تن سکه طلا و احتکار آن است.

امام‌جمعه بابل در پایان گفت: از تلاش‌های صورت گرفته بسیج سازندگی در احداث ۱۴ واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب تقدیر می‌کنم.

ریشه مشکلات اقتصادی کشور بی‌بندوباری مدیریتی است
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه امروز بابلکنار با اشاره به وضعیت نگران‌کننده در خرمشهر و آبادان اظهار کرد: خرمشهر و آبادان نماد مقاومت، ایثار و ایستادگی هستند و نباید کاری کنند تا به واسطه کم‌کاری‌ها، این نماد مورد حمله و خدشه ضدانقلاب واقع شود، ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس در این سرزمین نورانی شکل گرفت.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی همیشه می‌خواهند اشغال ایران را از خرمشهر شروع کنند اما بدانند مردم عزیز خرمشهر و ملت عزیز آنها را در همان خرمشهر دفن خواهند کرد تا عبرت دیگران شوند.

امام جمعه بابلکنار ادامه داد: فرزندان غیور و انقلابی ایران اسلامی در قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه بارها ثابت کردند که ما می‌توانیم، متأسفانه عده‌ای با دستاوردهای این قرارگاه عکس یادگاری می‌گیرند، ولی به این به این باور ملی نرسیده اند که اگر ما بخواهیم می‌توانیم.

این مسئول با اشاره به دشمنی خناسان با ولایت‌فقیه تصریح کرد: علت دشمنی استکبار جهانی و داخلی با ولایت فقیه این است که تمامی نقشه‌های شوم آنها را طی ۴۰ سال بر آب کرد و  فهمیدند که نقطه قوت نظام ولایت است و ولایت‌فقیه نوری است که خناسان و خفاشان طاقت دیدن آن را ندارند.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: امام(ره) فرمودند که مسئولان در بین مردم زندگی کنند و دنبال تجملات و زر اندوزی نباشند و رهبر معظم انقلاب نیز دائماً به پرهیز مسئولان از اشرافی‌گری تأکید دارند اما وقتی برخی مسئولان در ویلاهای چند ده میلیاردی زندگی می‌کنند، ساعت ۱۶ میلیونی در دست داشته باشند، لباس و کفش برند غربی بر تن کنند، چطور می‌توانند دم از خط امام(ره) و ولایت بزنند؟  و کسانی که دل در گرو مذاکره با اروپا دارند، ببینند منافقینی که دستشان به خون ۱۷ هزار گل پرپر آغشته است الان در دامن کدام دولت کثیف اروپایی قرار دارند و اجتماع برگزار می‌کنند و به ریش ما می‌خندند، آیا فرانسه با این پیشینیه زشت خود می‌خواهد در جهت منافع ملت ایران قدم بردارد، این آمریکا و اروپا دو روی یک سکه هستند.

وی با اشاره به لزوم برخورد با مفسدین اقتصادی  افزود: اعلام فهرست شرکت‌های مختلف واردات با ارز دولتی و فروش با قیمت ارز آزاد مشکل مردم را در صورتی حل می‌کند که دستگاه قضایی با اشد مجازات با این حرام‌خواران و مفسدین اقتصادی در هر لباس، سمت و مقامی که هستند برخورد کند، چطور ممکن است بانک مرکزی ۲۰ میلیارد دلار به شرکت‌های مختلف با ارز ۴۲۰۰ تومانی بپردازد تا نیازهای مردم را برآورده کند، اما هیچ نظارتی بر آنها نداشته باشد،  ریشه مشکلات اقتصادی در کشور همین بی بندوباری مدیریتی است.

خطیب جمعه بابلکنار تاکید کرد: صبر و تقوا، تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، استفاده به‌هنگام از مؤلفه‌های قدرت ملی، توجه به تحرکات و توطئه‌های دشمنان داخلی، ایستادگی و عدم‌تسلیم، پرهیز از سهل‌انگاری، تنبلی، اشرافی‌گری و تکبر، الزامات مردم و مسئولان برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن از نگاه مقام معظم رهبری است اما با شش نکته مهم سرعت، دقت و صحت تصمیمات، مقابله با فشارهای روانی دشمن، همدلی مسئولان با مردم، تعامل صادقانه مسئولان با مردم، امیدآفرینی و مقابله با یأس‌پراکنی، تحول مدیریتی می‌توان از چالش‌های اقتصادی کشور عبور کرد.

بابائیان وضعیت کشور را نیازمند مجاهدت دانست و  یادآور شد: امروز فصل یقه‌گیری و تسویه‌حساب‌های سیاسی نیست، امروز فصل مجاهدت برای حل مشکلات کشور است، باید کمربندها را محکم کنیم چرا که در جنگ، معیشت پایه دشمنان این مرز و بوم، موجودیت ملت ایران، هویت و تمدن ایرانی مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد:  سند ۲۰۳۰ با چراغ خاموش در کشور در حال اجرا است، در کتاب سال هشتم در درس مربوط به روز قدس، تصویر پلاکاردی که حاوی مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل وجود داشت که آن را حذف کردند، همچنین اقدامات خصمانه امریکا علیه ملت ایران از کتاب‌های درسی کاملاً حذف شد، در این حالت شورای انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس چه می‌کنند؟

امام جمعه بابلکنار  اظهار کرد: نمایندگان مجلس بدانند، مشکلات اقتصادی با تغییر لکوموتیوران حل نمی‌شود. باید مسیر ریل از غرب به سمت ظرفیت‌های داخلی، تلاش جهادگونه و توکل به خدا تغییر یابد که  مواضع اخیر رئیس جمهور محترم تغییر مسیر ریل است اما  برخی از مدعیان اصلاحات به اقتصاد کشور قفل زدند و خودشان ارز و سکه را افزایش قیمت دادند، حال که نمی‌توانند کنترل کنند صحبت از استیضاح رئیس جمهور می‌کنند اما هدفشان بی‌ثبات‍‌سازی در کشور و دوقطبی‌سازی است.

حجت‌الاسلام بابائیان در پایان گفت: سه ضلع پروژه ناراضی‌سازی مردم، مشکلات اقتصادی و وضعیت ارز وسکه، امنیتی مثل آشوب در گلستان هفتم، آبادان، خرمشهر و اجتماعی مثل آزادی حجاب و زنان بود و الان برخی اصلاح‌طلبان با طرح استعفای روحانی ضلع سیاسی این پروژه را برعهده گرفتند.

تا زمانی که بازار در دست نورچشمی‌ها باشد، تنظیم نمی‌شود

حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز بخش لاله‌آباد اظهار کرد: در حکومت امام صادق(ع) پذیرفته نیست که مسئول مملکتی و خانواده آنها از بهترین و شیک‌ترین تجهیزات و کالاها استفاده کنند در حالی که عموم افراد جامعه در تنگنای اقتصادی هستند .

وی در بیان بعد سیاسی زندگی امام صادق(ع) افزود: از ویژگی زندگی امام صادق(ع) در کنار گسترش علم، دانش و معارف دین برخورد و سیاست تهاجمی در برابر ظالمان و حاکمان جور بود به طوری که منصور در دوره دوازده ساله حکومتش هفت بار امام را از مدینه به نزد خود فراخواند و چندین بار قصد قتل امام را کرد.

امام‌جمعه لاله‌آباد ادامه داد: این درس برای پیروان امام صادق(ع) به تاسی از قرآن که فرموده اشدا علی الکفار است، نباید در برابر ظالمان سیاست انفعالی داشت چون آنها را بر ظلم جسورتر می‌کند ، در انقلاب هرجا سیاست ما انفعالی بود دشمنان را جسور کرد، نمونه انفعال در داستان برجام اتفاق افتاد که دشمنان ما را چنان جسور کرد که امریکا ادعا می‌کند ما اجازه نمی‌دهیم از ایران نفت صادر شود در صورتی که زیبنده مسئولان، داشتن روحیه تهاجمی در سیاست خارجی است آنچه که دیر هنگام اما بجا از رییس جمهور در سفر اروپا و از وزیر کشور در مصاحبه مطبوعاتی شاهد بودیم  که دوستان نظام را شاد کرد و نمونه آن نامه سردار سلیمانی بود.

این مسئول هم‌جنس مردم به فکر دیگران بودن را از ابعاد زندگی اقتصادی امام ‌صادق(ع) دانست و تصریح کرد: در زمان قحطی امام به پیشکارش فرمود چون وضع مردم بد است نصف غذای من را از گندم و نصف دیگر از جو تهیه کنید، تا من هم مثل بقیه مردم کرده باشم، این باید برای مسئولین درس باشد در شرایط اقتصادی جامعه مثل مردم زندگی کنند، نمی‌شود به مردم گفت شما مصرف نکنید، شما نخورید، نپوشید، اما خودشان شیک‌ترین، گران‌ترین و عالی‌ترین کالا را مصرف کنند.

حجت‌الاسلام شیخی‌عزیزی گفت: وقتی در بازار گندم کمیاب بود، امام صادق(ع)به پیشکارش دستور داد، گندم انبار شده منزل را بفروشند و برای مصرف منزل، روزانه خرید و تهیه کنند یعنی حضرت با این روش عملی، بازار را تنظیم می‌کردند، طبق روش امام تنظیم بازار از مسئولیت‌های اصلی مسئولان است، مسئولان باید به فکر بازار باشند، تنظیم بازار با بخشنامه، دستور، شعار و مصاحبه حاصل نمی‌شود، بلکه باید عملا وارد شد و  اقدام عملی کرد، اگر جدیت و اقدام عملی از ناحیه مسئولان در تنظیم بازار دیده شود بازار ثبات خود را پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اینکه سکه را یک عده خاص، ارز را افراد ویژه، واردات خودرو و کالاهای لوکس را نورچشمی‌ها و وابستگان مسئولین عهده‌دار باشند، تا زمانی که بازار در دست اینان باشد، تنظیم نمی‌شود ، اگر چه هزاران بخشنامه و مصاحبه و سخنرانی شیک و آنتیک انجام بگیرد.

خطیب جمعه لاله‌آباد در پایان با تاکید عفاف و حجاب گفت:  داشتن عفت که یکی از لوازمش حجاب است نه یک مساله حکومتی و سیاستی است و نه یک مساله دینی صرف، بلکه یک مساله عقلی است و اختصاص به دین و حکومت خاص ندارد، بفرموده امیرالمونین هرکس عقل دارد، عفت دارد پس کسی که عفت ندارد، عقل ندارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.