امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58928
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 خرداد 1396 - 19:57 | | ارسال توسط :

ماه رمضان مدرسه تهذیب نفس و خودسازی است

رییس بخش دینی وزارت اوقاف مصر با اشاره به جایگاه مراقبه در اسلام تاکید کرد که رمضان مدرسه تهذیب نفس است.

به گزارش بابل نوین، شیخ جابر طایع رییس بخش دینی وازت اوقاف مصر تاکید کرد که مراقبه، مهمترین ارزش اخلاقی مورد سفارش اسلام و راه اخلاق و ساسا قبول عمل در نزد پروردگار است.

شیخ طایع با بیان آنکه خداوند تنها عمل خالص را می‌پذیرد، افزود: مراقبه، ثمره شناخت انسان به این است که خداوند تبارک و تعالی ناظر به تمام رفتار آدمی و آگاه به تمام نیّت‌ها است. پس اگر انسان بداند که خداوند همیشه مراقب اوست رفتار و کردار خود را مطابق با خواست الهی تنظیم می‌کند حال چه کسی او را ببیند و چه کسی او را نبیند.

وی با حضور در همایش «اندیشه اسلامی» که از سوی وزارت اوقاف برگزار شد، خاطر نشان کرد: ماه رمضان مدرسه تهذیب نفس و ترقّی و رشد اخلاقی و گام برداشتن به سوی نیکی‌ها و خوبی‌ها است. روزه‌داری نفس انسان را به مراقبت در پنهان و پیدا، خلوت و جلوت، خفا و آشکار سوق می‌دهد.

این عالم اهل سنت مصر ادامه داد: روزه‌داری در دل آدمی بذر صبر بر طاعت الهی را کاشته و به او خویشتن داری و آگاهی نسبت به اراده الهی را خواهد آموخت. در بسیاری از مواقع غذا در دسترس انسان است اما انسان صائم از ترس و خشیت الهی طعامی را مصرف نمی‌کند زیرا می‌داند که پروردگار به اعمال آدمی آگاه است.

رییس بخش دینی وزارت اوقاف مصر اظهار داشت: سعادت یک جامعه و پیشرفت آن در گرو بیداری وجدان و احساس و درک حضور خدا در تمامی لحظات است. اگر انسان بداند که خداوند همواره مراقب اوست قلبش زنده شده، زندگی‌اش در مسیر حق قرار گرفته و در نتیجه امت اسلامی پیشرفت خواهد کرد./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.