امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 78307
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 17 بهمن 1396 - 17:16 | | ارسال توسط :

مجلس از آموزش و پرورش درباره «حذف سمپاد از متوسطه اول» توضیح می‌خواهد/ در حوزه مدارس سمپاد گرفتار افراط و تفریط هستیم

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: این کمیسیون درباره مصوبه حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول ورود خواهد کرد و از وزارت آموزش و پرورش توضیح خواهد خواست زیرا مدارس عادی جوابگوی پرورش استعدادهای درخشان و برتر نیست.

به گزارش بابل نوین، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص حذف آزمون از مقطع ابتدایی اظهار داشت: حذف استرس آزمون، اتفاق خوبی است اما اگر به این بهانه، مدارس سمپاد حذف شوند قابل قبول نیست.

وی افزود: کمیسیون آموزش مجلس در خصوص حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول توسط وزارت آموزش و پرورش ورود خواهد کرد و توضیح خواهد خواست زیرا مدارس عادی جوابگوی پرورش استعدادهای درخشان و برتر نیست.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در حوزه مدارس سمپاد دچار افراط و تفریط هستیم، اضافه کرد: زمانی آنقدر ظرفیت پذیرش را بالا می‌بریم که ورودی مدارس سمپاد شامل سخت‌کوشان و تیزهوشان است و اکنون نیز آن را به کل منحل می‌کنیم؛ این افراط و تفریط آسیب‌زاست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص بودجه سال ۹۷ آموزش و پرورش گفت: حدود ۵۲۰۰ میلیارد تومان به بودجه پیش‌بینی شده دولت در مجلس اضافه کردیم و اگر معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز هم رأی بیاورد می‌توان گفت که بودجه مناسبی برای آموزش و پرورش در سال ۹۷ تعیین شده است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.