امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 84327
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 15 آبان 1397 - 11:45 | | ارسال توسط :

مجموعه آثار پدر شعر انقلاب رونمایی شد

مجموعه آثار حمید سبزواری پدر شعر انقلاب شب گذشته در تالار سوره حوزه هنری با حضور شاعران انقلابی و هنرمندان رونمایی شد.

به گزارش بابل نوین، سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم رونمایی از مجموعه آثار حمید سبزواری پدر شعر انقلاب که شب گذشته در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: نقش شعر و شعرا و ادیبان و خطیبان و هنرمندان و اصحاب قلم و فکر و کسانی که در عرصه تولید محتوا‌های اسلامی و انقلابی تلاش کردند در پیروزی و تداوم انقلاب در ۴۰ سال گذشته سهم مهمی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

وی گفت: باید از محافل بزرگداشت شاعران ضمن به‌بزرگی یاد کردن از اندیشمندان بهره‌های دیگری ببریم چراکه شاعران از جمله خواص جامعه هستند. ماموریت انقلاب اسلامی ساخت دولت و تحقق جامعه اسلامی و نهایتا تحقق تمدن نوین اسلامی است که در فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اشاره و مورد تاکید قرار گرفته است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما تکلیف داریم نسبت به تحقق جامعه و تمدن اسلامی تلاش کنیم. این کار نیازمند تلاش همگانی در همه عرصه‌هاست. امروز انقلاب اسلامی در مقابل تمام تفکرات غرب و شرق ابراز وجود می‌کند؛ البته مشکلات امروز ما به دلیل مقاومت جبهه کفر در برابر جبهه توحیدی است لذا باید آورده‌هایمان را تقویت کنیم.

سردار سپهر گفت: یکی از مسوولیت‌های شاعران ما بشیر و نظیر بودن در جامعه است. ظرفیت شعر در سابقه و تاریخ ادیان توحیدی مورد تقدیر بزرگان بوده این یعنی اسلام بزرگ‌ترین پشتیبان شعر و هنر‌های دینی است.

وی تاکید کرد: ۲ اقدام اساسی و کارکردی برای بنای جامعه توحیدی از منظر رهبر انقلاب وجود دارد که بخش اول آن تلاش برای تولید فکر و علم در همه عرصه‌هاست. شاعر و شعر ما در این عرصه نیز باید مسوولیت خود را پیدا کند و با تولید مفاهیم تلاش کند. دومین اصل پرورش نیروی انسانی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قطعاً می‌توان با هنر و شعر و قلم بزرگترین خدمت را به جامعه انجام داد. دنیای کفر با جبهه نرم فرهنگی در دنیا اراده‌های خود را برای تغییر باور و رفتار به کار می‌گیرد.

اسفندیار قره‌باغی خواننده معروف نماهنگ مرگ بر آمریکا در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی دانشگاه بزرگی برای جوانان آن زمان شد و راهی پیشروی ما گذاشت که باید از بانیان و تلاشگران آن تشکر کنیم چراکه آن‌ها جانشان را در این کلاس باختند تا ما آزاده زندگی کنیم.

وی گفت: اینکه می‌گوییم مرگ بر آمریکا هدف دشمنی با کوه و دشت و صحرا نیست. اندیشه‌ها و تفکراتی که از سردمداران آن‌ها جهت به خاک و خون کشیده شدن ملت‌ها وجود دارد را مورد مرگ قرار می‌دهیم.

این خواننده خاطرنشان کرد: به ما می‌گویند پرچم کشوری را زیر لگد انداخت و آتش زدن به دور از اخلاق است، بله درست است. اما وقتی ژنرالی امریکایی ماشه موشک را به روی هواپیمای مسافربری ما می‌کشید آیا آن‌ها حس سوختن را که هموطنان ما تجربه کردند را فهمیدند. ما پرچمشان را آتش می‌زنیم چون به قول آن شعر معروف جواب کلوخ انداز را پاداش سنگ است./ص

خبرگزاری دانشجو

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.