امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80697
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 06 فروردین 1397 - 11:59 | | ارسال توسط :

مخاطب محوری؛ اصلی ترین موضوع در برنامه های نوروزی صدا و سیما

به گزارش بابل نوین، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان رسانه ملی ضمن تشریح اهداف برگزاری اولین جشنواره برنامه‌های نوروزی صداوسیما گفت: نظرات مردمی در بهبود ساخت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا مخاطبان با انتخاب و رای دادن به برنامه‌های مورد نظر خود، فرصت […]

به گزارش بابل نوین، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان رسانه ملی ضمن تشریح اهداف برگزاری اولین جشنواره برنامه‌های نوروزی صداوسیما گفت: نظرات مردمی در بهبود ساخت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا مخاطبان با انتخاب و رای دادن به برنامه‌های مورد نظر خود، فرصت حمایت بیشتر از این برنامه‌ها را فراهم می کنند.

وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان صداوسیما در لزوم توجه به نیازها و نظرات مخاطبان در ساخت برنامه های تلویزیونی تصریح کرد: دکتر علی عسکری در چهارمین نشست سراسری مدیران رسانه ملی (منشور رسانه) نظرات مخاطبان را بهترین راهبرد در تحقق موضوع مخاطب محوری در تولید محتواهای تلویزیونی و رادیویی دانست و بر ضرورت توجه به نظرات مردم در ساخت برنامه‌های رسانه ملی تاکید کرد. بر این اساس برای نخستین بار تصمیم گرفته شد تا با ایجاد امکان امتیاز دهی به برنامه‌ها، مجریان، هنرمندان و … زمینه مشارکت مردم در امر ارزیابی برنامه‌های نوروزی فراهم شود.

رنجبران ضمن قدردانی از همکاری خوب معاونت سیما در اجرای این جشنواره اظهار داشت: مخاطبان برنامه های تلویزیونی با مراجعه به سامانه #۱۶۲* و یا نرم افزار سروش می توانند ضمن امتیاز دهی به برنامه‌های مورد علاقه خود زمینه ایجاد رقابت جدی میان برنامه‌سازان، مجریان و هنرمندان برای جلب نظرات مخاطبان را فراهم کنند.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با تأکید بر اینکه در نهایت مخاطبان، برندگان شکل گرفتن رقابت میان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی هستند تصریح کرد: در زمان پخش برنامه «سین سیما» و همچنین در ساعت‌های ۲۲ تا ۲۳ شب و زمانی که محتوای اولین جشنواره نوروزی، زیرنویس می‌شود، شاهد استقبال مخاطبان از این جشنواره هستیم و خوشبختانه تا به امروز، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خوب کار کردند و به واسطه ارتباط با مخاطبان، رقابت خوبی میان آن‌ها شکل گرفته است.

رنجبران در ادامه به هدایای در نظر گرفته شده برای برندگان اولین جشنواره نوروزی اشاره کرد و گفت: یک جایزه ویژه صد میلیون ریالی برای مخاطبانی که از طریق نرم‌افزار سروش با رسانه ملی و برنامه‌های آن در ارتباط هستند و همچنین ۱۰ جایزه ۳۰ میلیون ریالی نیز برای مخاطبانی که از طریق سامانه #۱۶۲* رأی می‌دهند در نظر گرفته شده است.

او افزود: برای مخاطبانی که از طریق نرم‌افزار سروش در اولین جشنواره نوروزی شرکت می‌کنند، پنج امتیاز و همچنین مخاطبانی که از طریق سامانه #۱۶۲* رأی می‌دهند نیز یک امتیاز در نظر گرفته شده است و مجموع امتیازهای کسب شده توسط مخاطبانی که از هر دو طریق در جشنواره شرکت کرده‌اند، برای قرعه‌کشی نهایی، محاسبه خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی در ادامه با بیان اینکه اولین جشنواره نوروزی، مختص برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ویژه نوروز است و برنامه‌های دیگر ایام سال شامل این جشنواره نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: در جشنواره بهترین برنامه رادیویی نوروزی، «عید من» رادیو جوان، «ایرانه» و «لبخند» رادیو ایران، «گل و بلبل» رادیو تهران، «ساز نوروز» رادیو فرهنگ، «به سمت بهار» رادیو سلامت، «روز صبا نوروز صبا» رادیو صبا و «عصر بهاری» رادیو ورزش شرکت کرده‌اند و در حال حاضر رقابت میان رادیو جوان و رادیو ایران بسیار بالاست و مخاطبان می‌توانند از طریق سامانه #۱۶۲* و نرم‌افزار سروش به برنامه‌های مورد علاقه خود رأی بدهند.

وی ادامه داد: همچنین بعد از تعطیلات نوروز و در سایر روزهای سال، برنامه‌های ویژه‌ای برای سامانه #۱۶۲* در نظر داریم که به زودی اعلام می‌شوند.

رنجبران در بخش دیگری از سخنانش به یکپارچه‌سازی ارتباط مخاطبان سراسر کشور با سامانه ۱۶۲ خبر داد و گفت: مخاطبان شهرستانی از طریق شماره تلفن ۰۲۱۲۷۸۱ نظراتشان را به سامانه ارتباط با مخاطبان اداره کل روابط عمومی رسانه ملی اعلام می‌کنند؛ اما با توجه به تأکید رئیس رسانه ملی برای توجه ویژه به نظرات مخاطبان و با همکاری معاونت توسعه و فناوری رسانه، در حال حاضر ۱۹ استان کشور شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، سیستان و بلوچستان، گیلان، یزد، همدان، کرمانشاه، گلستان، سمنان، خراسان جنوبی، مرکزی، زنجان، مازندران، کرمان، خلیج‌فارس، آبادان و کهگیلویه و بویر احمد به سامانه ۱۶۲ متصل شده‌اند و در آینده نزدیک، سایر مراکز نیز به این سامانه متصل می‌شوند و مخاطبان می توانند همزمان نظرات خود را درخصوص برنامه های شبکه های مختلف ملی و استانی بیان کنند.

رنجبران در پایان تصریح کرد: به دلیل هم‌زمانی پخش برنامه‌های «کلاه قرمزی» و «دیوار به‌ دیوار ۲» مخاطبان می‌توانند از تکرار این برنامه‌ها در امتیاز دهی استفاده کنند.

گفتنی است؛ اولین جشنواره برنامه‌های نوروزی صداوسیما، با هدف مشارکت مخاطبان در ارزیابی از برنامه های صدا وسیما و به منظور ایجاد رقابت میان آثار نوروزی رادیویی و تلویزیونی راه‌اندازی شده و مخاطبان می‌توانند آثار برجسته رادیویی و تلویزیونی را در نوروز ۹۷ انتخاب کنند. در این جشنواره فقط آرای مردمی مد نظر قرار می‌گیرند و آثار برگزیده در نهایت معرفی خواهند شد.

جشنواره «سین سیما» هر روز ساعت ۱۶:۳۰ در شبکه سه با اجرای پیمان طالبی و به تهیه کنندگی علی زاهدی روی آنتن خواهد رفت و مخاطبان می‌توانند آرای خود را به برنامه‌های نوروزی، سریال‌های نوروزی، برنامه‌های ترکیبی، بازیگران و مجریان مورد نظر و برنامه‌های رادیویی از طریق سامانه #۱۶۲* و پیام‌رسان سروش از طریق کد دستوری #۹۷*۱۶۲* به «سین سیما» ارسال کنند. تبلیغ برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی هر روز در همه شبکه‌ها پخش می‌شود و مخاطبان می‌توانند با مشاهده این آنونس‌های تبلیغاتی، برنامه یا شخص مورد نظر خود را گزینش کنند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.