امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61173
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 21 تیر 1396 - 12:12 | | ارسال توسط :

مد نظر قرار نگرفتن اعمال جراحی در کتاب تعرفه‌ها

به گزارش بابل نوین، محمد رازی رئیس انجمن جراحان ارتوپدی زانو  اظهار کرد: تعرفه‌های ارتوپدی نسبت به سایر همکاران کمتر است و همین مسئله باعث بروز مشکلات متعددی شده است. وی بیان کرد: کتاب تعرفه‌ها مربوط به سال ۲۰۰۵ بوده و بیشتر یک اعمال نفوذ در آنها صورت گرفته که این مسئله کاملا غیر منطقی است […]

به گزارش بابل نوین، محمد رازی رئیس انجمن جراحان ارتوپدی زانو  اظهار کرد: تعرفه‌های ارتوپدی نسبت به سایر همکاران کمتر است و همین مسئله باعث بروز مشکلات متعددی شده است.

وی بیان کرد: کتاب تعرفه‌ها مربوط به سال ۲۰۰۵ بوده و بیشتر یک اعمال نفوذ در آنها صورت گرفته که این مسئله کاملا غیر منطقی است و تعرفه‌ بخشی از متخصصان افزایش مناسبی داشته و گروه دیگری از ارائه دهندگان خدمات بهداشت و درمان از تعرفه و کارانه کمی برخوردار باشند.

رازی عنوان کرد: تعرفه‌های ارتوپدی نسبت به هزینه‌های تمام شده و زحمات این گروه کم بوده و وزارت بهداشت توجه لازم و کافی در این خصوص به پزشکان ارتوپد نمی‌کند.

رئیس انجمن ارتوپدی ایران ادامه داد: به نظرم تعرفه‌ها باید مورد بررسی و بازنگری عادلانه قرار بگیرد تا همه گروه‌های ارائه دهندگان خدمات بهداشت و درمان بتوانند با انگیزه کافی به فعالیت خود بپردازند.

وی تاکید کرد: کتاب ارزش‌گذاری خدمات به هیچ عنوان قابل استناد نبوده که بسیاری از عمل‌های جراحی در آن لحاظ نشده و در این کتاب به دلیل انکه جراح مجبور بوده شرح عمل را نوع دیگری بیان کند، در مسئله پذیرش مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

رازی با بیان اینکه تعرفه پزشکان بیشتر از متخصصان ارتوپد بوده که همین مسئله می‌تواند عدالت در طرح تحول نظام سلامت زیر سوال ببرد، یادآور شد: هیچ عدالت بین رشته‌ای و درون رشته‌ای در تعرفه‌ها مدنظر قرار نگرفته و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی در انتخاب جراحی شده، به همین خاطر از جراحی‌های نو به دلیل ریسک بالا استفاده نمی شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.