امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86528
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 28 تیر 1398 - 15:50 | | ارسال توسط :

مردم کمرشان به‌خاطر کاپ اخلاق دولتمردان در برجام شکست

امام جمعه امیرکلا گفت: آیا دستاورد بزرگ برجامی برای پیروزی اخلاقی تاریخ بود یا لغو تحریم‌ها بالمره، آیا این‌ها می‌دانند که مردم کمرشان به خاطر کاپ اخلاق شما در حال شکست، فتنه‌گران و وادادگان به غرب و لیبرال‌های وابسته به دشمن را مردم انقلابی برای همیشه کنار خواهند گذاشت.

 

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امیرکلا با اشاره به فضیلت‌های نماز جمعه اظهار کرد: نمازجمعه، مرکز فرهنگی و قلب فرهنگی هر شهر، نمایشی از قدرت سیاسی اجتماعی اسلام، زنجیره گفتمان سازجامعه، مرکز هدایت سیاسی و فرهنگی کشور، قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق، مرکز توجه دادن دل‌های مردم به ذکر الهی است.

وی افزود: حمایت مسئولین و ملت از جریان‌های انقلابی و جهت‌گیری‌های انقلابی کشور، موجب ماندگاری انقلاب اسلامی، افزایش کارآمدی نظام، جلوگیری از کاهش روحیه انقلابی، شتاب در روند پیشرفت کشور، رشد فرهنگ خدمت بی‌منت، بسترسازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی، تاثیرگذاری جریان انقلابی در پیشبرد اهداف منطقه‌ای و جهانی انقلاب خواهد بود.

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: دین مبین اسلام، فرهنگ عاشورا، ایمان و باور اکثریت مردم به آن، وجود شخصیت‌های مذهبی، منابع عظیم انرژی و معادن کشور، پیشرفت‌های علمی، نیروهای انسانی مستعد و کارآمد، رتبه دوم جهانی در دانش‌آموختگان علوم و مهندسی، تجربه‌ها و موفقیت‌ها، دستاوردهای کشور در عرصه‌های نظامی، هسته‌ای و پزشکی از مولفه‌های مهم و موثر در امید آفرینی جامعه است.

این مسئول تصریح کرد: تقوا در فضای مجازی، در مسائل خانوادگی، تربیتی و اخلاقی فرزندان، روابط زوجین، در اجتناب از دروغ، تهمت، کسب و کار و معاملات، در اجتناب از ناامید کردن جوانان از مهمترین مصادیق عینی و عملی تقوای مورد نیاز در فضای جامعه، از نگاه مقام معظم رهبری است که باید یه آن توجه ویژه داشت.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: شاخص‌های پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب عبارتند از پایبندی به اسلام ناب، باور واقعی به محوریت مردم، اعتقاد به پیشرفت، تحول و تکامل، تعامل با محیط و پرهیز از انحراف و خطا، حمایت از محرومان و مظلومان جهان، استقامت در پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلامی است و نتیجه امیدآفرینی در جامعه، تعلق خاطر افراد به نظام، رشد ظرفیت‌های فردی و اجتماعی جامعه، افزایش بستر مشارکت اجتماعی، افزایش خلاقیت و نوآوری، اعتماد به حاکمیت، ناکامی دشمنان در جنگ نرم از نتایج امیدآفرینی در جامعه خواهد بود.

وی افزود: آیا دستاورد بزرگ برجامی برای پیروزی اخلاقی تاریخ بود یا لغو تحریم‌ها بالمره، آیا این‌ها می‌دانند که مردم کمرشان به خاطر کاپ اخلاق شما در حال شکسته شدن است، برجام گنجشک رنگ شده است که به‌جای قناری به ما قالب کرده‌اند که نوای خوش‌الحان قناری از آن شنیده نمی‌شود.

خطیب جمعه امیرکلا اذعان کرد: اگر برجام مصوبه شورای امنیت است چرا شورای امنیت در برابر خروج آمریکا و نقض مفاد برجام سکوت اختیار کرده، آیا اعمال تحریم‌های آمریکا و تبعیت برخی کشورها در اعمال این تحریم‌ها، نقض صریح مصوبه شورای امنیت نیست، چرا دستگاه سیاسی و دیپلماسی پیگیری این امر مهم را نادیده گرفته، آیا اروپا باید تابع نقض آمریکا باشد یا تابع مصوبه شورای امنیت.

بابائیان ادامه داد: بعضی می‌گویند اگر برجام به نفع آمریکا بود چرا از آن خارج شد، در پاسخ به آنها باید گفت: اولا آمریکا از خروج برجام چه چیزی را از دست داد و چه چیزی به ایران داد، وقتی سودش را برد برای چه پای تعهداتش به‌ایستد، دوم شما تضمین دادید که با خروج آمریکا از برجام خارج نخواهید شد، سوم آمریکا خواستار محدودیت بیشتر در مساله موشکی و منطقه‌ای است و چهارم آمریکا خواستار مادام‌العمر شدن برجام است اگر برجام به زیان امریکا بود چرا خواستار مادام العمر شدن آن است.

وی یادآور شد: ملت ایران دستاوردی را که در طول چهارسال بر جامی باعث افزایش تورم، تحریم‌های پی‌درپی، افزایش قیمت مسکن، خودرو، کالا و غیره، انفعال صنعت هسته‌ای، کاهش رونق تولید، افزایش نرخ ارز و طلا شده است را نمی‌خواهند.

این مسئول با اشاره به برخی از حرکات سوال برانگیز دولت اظهار کرد: صدا و سیما نباید تبدیل به مجیزگو تبلیغاتچی ولاپوشان تمام و کمال سوء رفتارها و سوء مدیریت‌های دولت‌ها شود تا تاییدیه دریافت کند و بتواند بودجه قانونی خود را از گردونه پیگیری‌های دولتی پس بگیرد.

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: آمریکا در سال۹۶ صدا و سیما را به خاطر روشنگری مردم در فتنه تحریم کرد و حالا هم به خاطر روشنگری فیلم گاندو درباره شبکه نفوذ، مورد تحریم داخلی قرار می گیرد، گاندو حقیقت و اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهان کشاند، چرا برخی‌ها در آزمایش این فیلم می‌سوزند.

حجت‌الاسلام بابائیان تاکید کرد: فتنه‌گران و وادادگان به غرب و لیبرال‌های وابسته به دشمن، که نظام را به تقلب متهم و باعث سقوط کشور به لبه پرتگاه، تحمیل بارها جام زهر به امام امت، گرای تحریم ملت به دشمن و جلوه‌های رنگارنگ نفاق را انجام دادند، باید زبان هوچی‌گرشان در دهان بسته شود، قطعاً مردم انقلابی آنان را برای همیشه کنار خواهند گذاشت.

وی در پایان با اشاره به اوضاع نابسامان مسکن در کشور گفت: راهکارهای اساسی برای کنترل و کاهش قیمت مسکن و اجاره بهای آن شامل مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن، افزایش عرضه مسکن به طبقه متوسط مانند، تکمیل واحدهای مسکن مهر و افزایش مسکن در بازار اجاره است.

 

تنظیم خبر: روح اله قلی پور

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.