امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57719
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 01 خرداد 1396 - 19:28 | | ارسال توسط :

مروری بر عملکرد تیم‌های ایرانی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با حضور سه تیم استقلال تهران، پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان به عنوان سه نماینده کشورمان آغاز خواهد شد.

به گزارش بابل نوین، دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می شود و استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان العین امارات است؛ در دیگر دیدارهای این مرحله پرسپولیس میزبان لخویا قطر خواهد بود و استقلال خوزستان در زمین بی طرف به مصاف الهلال عربستان می رود.

 

۲۰۰۹

پرسپولیس به عنوان صدرنشین از گروه دوم صعود کرد و در تک بازی مرحله یک هشتم نهایی میزبان بنیادکار ازبکستان بود؛ اما در ورزشگاه آزادی مغلوب حریف شد و از دور رقابتها کنار رفت.

۲۰۱۰

سه نماینده فوتبال ایران به مرحله یک شانزدهم راه یافتند؛ استقلال تهران، ذوب آهن اصفهان و مس کرمان. آبی پوشان تهران به عنوان تیم دوم گروه اول در تک بازی خود در خانه الشباب عربستان ۳ بر ۲ شکست خورد و حذف شد. در دیگر دیدار این مرحله، دو نماینده کشورمان یعنی مس کرمان و ذوب آهن در اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان خاتمه یافت و مس کرمان هم از ادامه رقابتها بازماند.

۲۰۱۱

دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن به عنوان صدرنشین از گروه های خود صعود کردند. ذوب آهن در یک هشتم نهایی ۴ بر یک النصر عربستان را مغلوب کرد و سپاهان هم با نتیجه ۳ بر یک بنیادکار ازبکستان را شکست داد تا دو تیم به مرحله بعدی رقابتها صعود کنند.

۲۰۱۲

برای دومین بار سه تیم ایرانی به مرحله یک شانزدهم نهایی راه یافتند و باز هم دو تیم ایرانی باید در این مرحله به مصاف هم می رفتند. تیم های استقلال و سپاهان در این مرحله در اصفهان به مصاف هم رفتند که اصفهانی ها با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسیدند و راهی دور بعد شدند. پرسپولیس هم در دیدار برابر الاتحاد عربستان با ۳ گل مغلوب شد و از ادامه رقابتها باز ماند.

۲۰۱۳

استقلال تهران تنها تیم ایرانی راه یافته به مرحله حذفی بود؛ آبی پوشان در این مرحله به مصاف الشباب امارات رفتند. دیدار رفت دو تیم در امارات با نتیجه ۴ بر ۲ به سود استقلال خاتمه یافت. تساوی بدون گل دو تیم در تهران حکم به برتری شاگردان امیر قلعه نویی داد تا این تیم به یک چهارم نهایی این دوره راه یابد.

۲۰۱۴

در این دوره هم فوتبال ایران تنها یک نماینده در مرحله یک هشتم نهایی داشت؛ فولاد خوزستان. شاگردان حسین فرکی در این مرحله به مصاف السد قطر رفتند و در دیدار رفت در قطر برابر این تیم به تساوی بدون گل رسیدند. تساوی دو بر دو در بازی برگشت سبب شد تا السد قطر به لطف گل زده در خانه حریف به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

۲۰۱۵

در این دوره تیم های پرسپولیس و نفت تهران به عنوان تیم های دوم از گروه های خود صعود کردند. حریف پرسپولیس در این مرحله الهلال عربستان بود که در دیدار رفت با گل به خودی بازیکن این تیم، پرسپولیس موفق شد یک بر صفر پیروز شود. دیدار برگشت با برتری سه بر صفر الهلال و صعود این تیم همراه بود. اما نفت تهران در دیدار رفت خود توانست با یک گل الاهلی عربستان را مغلوب کند؛ نفت تهران با وجود شکست دو بر یک در عربستان در بازی برگشت، اما به خاطر گل زده در خانه حریف توانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

۲۰۱۶

ذوب آهن اصفهان و تراکتورسازی تبریز دو تیم صعود کننده به مرحله یک شانزدهم نهایی بودند. ذوب آهن دیدار رفت برابر العین امارات به تساوی یک بر یک رسید اما بازی برگشت را دو بر یک واگذار کرد و در این مرحله حذف شد. تراکتورسازی هم بازی رفت را با نتیجه چهار بر یک برابر النصر امارات شکست خورد؛ سرخپوشان تبریزی گرچه بازی برگشت را سه بر یک پیروز شدند، اما در مجموع ۵ بر ۴ مغلوب نماینده امارات شده و در این مرحله از ادامه رقابتها بازماندند./م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.