امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57623
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1396 - 20:15 | | ارسال توسط :

مصاحبه خواندنی فرگوسن

سرالکس فرگوسن چهار سال پیش با دنیای مربیگری وداع کرد.

به گزارش بابل نوین، تقریباً ۴ سال و دو هفته قبل بود که سرالکس فرگوسن رسماً اعلام کرد در پایان فصل بازنشسته می شود، سرمربی افسانه ای منچستریونایتد حالا در فاصله یک روز مانده به برگزاری مراسم بهترین مربی سال فوتبال بریتانیا، درباره چند سرمربی سرشناس لیگ جزیره صحبت کرده است. قرار است روز دوشنبه طی مراسمی بهترین مربی سال فوتبال بریتانیا از سوی اتحادیه مربیان حرفه ای LMA معرفی شود. جایزه ای که از این فصل به نام جایزه سرالکس فرگوسن تغییر نام پیدا کرده است.

فرگوسن درباره مورینیو، پوچتینو و کونته با اسکای اسپورت صحبت کرده است:

عملکرد مورینیو

شکی نیست که مورینیو مربی توانمندی است، فکر می کنم یونایتد در این فصل خیلی خوب کار کرده است. درست است تساوی های زیادی در لیگ داشته اند ولی در بسیاری از آن مسابقات، خیلی خوب بازی کرده اند. اگر فقط شش تا از آن تساوی ها به برد تبدیل می شد، ۱۲ امتیاز بیشتر داشتند و در رتبه ای بالاتر قرار می گرفتند.

امیدوارم بتوانیم دوباره به قهرمانی برسیم، مطمئنم که ژوزه هم همین را می خواهد. هر از گاهی با هم صحبت می کنیم، چنان که با مویس و فن خال صحبت می کردم. مدیران یونایتد در زمان مربیگری من همیشه حامی ام بودند و من هم امیدوارم این روند برای مربیان ادامه پیدا کند.


پوچتینو

او بازیکنان جوان زیادی را در ترکیب تیمش وارد کرده است، که اتفاق خوبی برای آینده تیم است. من هم به این کار باور داشتم و در تمام دوران حرفه ایم به آوردن بازیکنان جوان به تیم اصلی باور داشتم. ارزش این کار از دو جهت است. اول این که آن ها همیشه به یاد خواهند داشت که چه کسی اولین بار به آن ها در ترکیب اصلی فرصت بازی داد و دوم این که یک حس وفاداری ایجاد می شود. بازیکنان جوانی که به تیم یونایتد آوردم، هنوز هم با من در تماس هستند و این نشانه ای است که نشان می دهد این حس وفاداری می تواند ایجاد شود.

به کارهای کوتاه مدت فکر نمی کنم، واقعاً به این موضوع فکر نمی کنم. البته بعضی تیم ها هستند که همیشه در حال خرید هستند و موفق می مانند ولی به طور کلی تصورم این است که برنامه های کوتاه مدت جواب نمی دهد. از نظر من تاتنهام یک برنامه بلندمدت را دنبال می کند، آن ها در حال ساختن چیزی هستند که به نظر خیلی خوب می آید.


کونته

فوق العاده است، انرژی او را در کنار زمین می بینید. درست است که می گویند تیم ها بازتابنده سرمربی خود هستند و این چیزی است که در مورد چلسی کاملاً مشاهده می شود. تیم او در این فصل برای مدتی طولانی در صدر قرار داشت. بعد از شکست مقابل آرسنال و لیورپول در هفته های ابتدایی برخواستند و از همان زمان عملکرد خوبی تا پایان فصل داشتند.


عملکرد منچسترسیتی و لیورپول

 آن ها همیشه تهدیدی محسوب می شوند، اما در منچستریونایتد باید این موضوع را بپذیرید. اگر این تهدید را پذیرا نباشید، جایتان در منچستریونایتد نیست. وقتی چلسی به عنوان مدعی خودش را نشان داد، وقتی آرسنال چهره تیم قهرمان را گرفت، ما آن را پذیرفتیم، با آن کنار آمدیم و از این چالش لذت بردیم و با بازیکنانی که توانایی مقابله با این چالش را داشتند، رو به جلو حرکت کردیم.

در منچستریونایتد باید این چالش را پذیرا باشید، اصلاً وجود چنین چالشی خوب است!/م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.