امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72400
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 آذر 1396 - 21:04 | | ارسال توسط :

مقاومت برابر واگذاری «بن رو» به رنو فرانسه؛ پشت پرده تغییر مدیرعامل سایپا

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر این که مجلس موضوع عزل یک‌شبه مدیرعامل ساپیا را دنبال خواهد کرد، گفت: مدیرعامل سایپا به علت تن ندادن به فشارها جهت واگذاری سهام «بن رو» به رنو فرانسه تغییر کرد.

به گزارش بابل نوین،محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره پشت صحنه تغییر مدیرعامل شرکت سایپا گفت: در زمان وزارت آقای نعمت‌زاده فشار زیادی به مدیرعامل سایپا آوردند تا شرکت «بن رو» یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا به قیمت بسیار پایینی به شرکت «رنو» فرانسه واگذار شود، اما مدیرعامل سایپا در این باره مقاومت کرد و به هر شکل و لطایف الحیلی اجازه ندادند این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سهام «بن رو» متعلق به کارگران سایپاست، افزود: براساس قراردادی که میان سایپا و رنو بسته شده است، رنو باید تجهیزات و دانش فنی را با خود بیاورد و به متخصصان سایپا منتقل کند تا کار به صورت مشترک انجام شود، ولی امروز هدف رنو این است که «بن رو» را در اختیار بگیرد و بدون اینکه دانش‌ را متخصص ایرانی انتقال دهد، صرفاً از نیروهای خود استفاده و آنها را در خط تولید مستقر کند تا  صاحب سهام حداکثری بشوند.

پورمختار در ادامه گفت: این، مثل آن می‌ماند که ما سایپا را پایگاه شرکت «رنو سیتروئن فرانسه کنیم و به یک معنا یعنی همان «کرسنت دوم» که برای طرف خارجی هزاران میلیارد سود و برای ما هزاران میلیارد زیان خواهد داشت، چون طرف خارجی می‌آید اینجا ماشین‌هایش را به نام خود و با به کار گیری نیروهای خود تولید می‌کند، بدون آنکه دانش فنی آن را به ما منتقل کند.

وی تصریح کرد: نتیجه این شیوه آن است که سایپا باید همان پراید را تولید کند و رنو تولید خود را در داخل کشور ما هم در ایران و هم در خارج از ایران بفروشد، یعنی ایران صرفاً پایگاه تولید رنو در خاورمیانه خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس با تأکید بر این که مجلس قطعاً این موضوع را دنبال خواهد کرد، گفت: اخیراً دوباره به مدیرعامل سایپا فشار وارد شد تا واگذاری سهام بن رو را به رنو امضا کند و ابقای او در این سمت نیز منوط به پذیرش این واگذاری شده بود، از طرفی شخص وزیر صنعت هم به وی دستور داد که این واگذاری امضا را کند که البته مدیرعامل زیر بار نرفت، در نتیجه یک شَبه وی را عزل کردند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.