امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72401
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 07 آذر 1396 - 21:07 | | ارسال توسط :

هفته‌‌ای ۴ درخواست برای مجوز تاکسی‌ اینترنتی ارائه می‌شود

مدیر کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران گفت: در هفته حداقل 3 یا 4 مراجعه‌کننده برای مجوز اپلیکیشن‌های حوزه حمل و نقل داریم که نشان از مسیر حرکت جامعه به کسب و کارهای نوین دارد.

به گزارش بابل نوین،به نقل از روابط عمومی فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT ، محمدطاهر فاضلی مدیر کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با وجود آنکه ساختار اصناف تا حدودی سنتی است، اما ما میل و شوقی که در اصناف می‌بینیم، گویای این است که خود کسب و کارهای سنتی نیز میل دارند که به سمت نوین شدن پیش بروند.

فاضلی ادامه داد: ما در هفته حداقل ۳ یا ۴ مراجعه‌کننده برای مجوز اپلیکیشن‌های حوزه حمل و نقل داریم و این مسیر حرکتی جامعه را نشان می‌دهد و ما قصد داریم که برای کسب و کارهای سنتی نیز پلت‌فرمی ایجاد و معرفی کنیم تا بتوانند با کمترین هزینه به فضای مجازی راه پیدا کنند.

وی در مورد مساله تعدد مجوزها که مشکل بسیاری از کسب و کارهای سنتی در این روزها است، نیز گفت: چالشی که برای کسب و کارهای اینترنتی در ماه‌های گذشته داشتیم،‌یکی مربوط به کوتاه کردن فرآیند دریافت مجوز بوده و دیگری به معضل نیاز به مراجعه به چند نهاد مختلف برای کسب مجوز مربوطه می‌شده که سعی کرده‌ایم، سازوکاری بیندیشیم که این مشکلات مرتفع شوند.

فاضلی تصریح کرد: در همین زمینه تعاملات خوبی هم با وزارت صنعت، هم سازمان گردشگری و دیگر سازمان‌ها صورت گرفت، به این ترتیب در حال حاضر هر فرد باید ابتدا ای‌نماد را دریافت کند و بعد به اتحادیه فضای مجازی رجوع کرده و جواز خود را دریافت کرده و به راحتی فعالیت خود را آغاز و انجام دهند.

وی در خاتمه تاکید کرد: از حدود یک ماه پیش اتاق اصناف و کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران جلساتی مشترکی را با حضور استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا و فعال حوزه  ICT برگزار می‌کنند که امیدوار هستیم، باعث مرتفع شدن بسیاری از مشکلات کسب و کارهای نوین شود.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.