امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61600
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 27 تیر 1396 - 21:19 | | ارسال توسط :

ملی پوش وزنه برداری: امسال لیگ را برگزار نکنند، بهتر است

ملی پوش وزنه برداری ایران در واکنش به کناره گیری دو تیم از لیگ برتر گفت: تنها منبع درآمد وزنه برداران لیگ است و با این شرایط بهتر است آن را برگزار نکنند و یا برگزاری آن را به تعویق بیاندازند.

به گزارش بابل نوین،  جابر بهروزی در گفتگو با ایسنا درباره ی کناره گیری دو تیم ذوب  آهن و ملی حفاری برای تیم داری و شرایط لیگ برتر وزنه برداری بیان کرد: اگر شرایط به این شکل پیش برود به غیر از ملی پوشان، ۶۰-۷۰ درصد از وزنه‌برداران مجبور می شوند ورزش را کنار بگذارند زیرا وقتی در تیم ملی هم نیستند چرا باید یک سال تمرین و هزینه کنند. البته این شرایط حتی به ملی‌پوشان هم لطمه وارد می‌کند زیرا اگر در مسابقات نتوانند مدال بگیرند دیگر منبع درآمدی ندارند. در واقع ملی پوشان هم در خطر هستند.

او ادامه داد: یک تیم هشت نفره که به مسابقات جهانی و آسیایی می رود ، حدود چهار نفر آنها مدال می گیرند بقیه نفراتی که موفق به کسب مدال نمی شوند فقط ۲۰۰ دلار پول تو جیبی می گیرند بنابراین تنها منبع درآمد آنها از لیگ است اما شرایط لیگ هم امسال خوب نیست. مسئولان باید پیگیر باشند که خطر دارد وزنه برداری ایران را تهدید می کند.

بهروزی در مورد اینکه وضعیت او برای حضور در لیگ برتر به چه صورت است ، تصریح کرد: سال گذشته موقع بستن قراردادها آسیب دیدم و در پایان سال دو مسابقه برای پدافند وزنه زدم. امسال با خودم گفتم قرارداد خوب ببندم چون سال گذشته درآمدی نداشتم حداقل امسال درآمدی داشته باشم که امسال هم شرایط به این شکل است. اگر در مسابقات هم نتوانم مدال بگیرم شاید مجبور شوم برای سال آینده وزنه برداری را کنار بگذارم زیرا هزینه های زندگی واقعا سنگین است و باید به فکر آینده باشیم. البته اکثر وزنه بردارانی هم که در اردو هستند همین شرایط را دارند.

او ادامه داد: چند سال پیش یک ملی پوش اگر مدال خوب نمی گرفت در مقابل، چند سال در لیگ وزنه می زد و زندگی اش را تامین می کرد اما  الان برفرض مثال خود من مدالی که  برای آینده ام کارساز باشد را نگیرم مجبورم کار دیگری را انجام دهم زیراکسی که مدال بازی های آسیایی، جهانی  و المپیک نگیرد آینده ای ندارد. متاسفانه  از ۱۰۰-۲۰۰ ورزشکاری که در چند سال می آیند شاید دو، سه نفر بتوانند یکی از آن سه مدال  را بگیرند و بقیه آینده ای ندارند و مدال بزرگسالان آسیا و جوانان جهان دردی را دوا نمی کند.

ملی پوش دسته ۷۷ کیلوگرم ایران در پایان گفت: با این شرایط لیگ برگزار نشود بهتر است یا حداقل آن را به تعویق بیندازند تا دو ، سه تیم خوب بیایند. الان حرف از آمدن تیم پیام نور است اما با هیچ ورزشکاری صحبت نکرده از طرفی اگر به خود من بگوید با ۲۰-۳۰ میلیون تومان قرارداد ببند، قرارداد نمی بندم. زیرا امسال آزمایش دوپینگ می گیرند و شرایط سخت تر است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.