امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77398
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 03 بهمن 1396 - 15:38 | | ارسال توسط :

مهمترین تفاوت سبک زندگی غربی و اسلامی درباره نیازها و خواسته ها است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مهمترین تفاوت سبک زندگی غربی و اسلامی درباره نیازها و خواسته ها است چرا که در سبک زندگی اسلامی نیاز حائز اهمیت است و خواسته اسراف به شمار می آید.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، کارشناس خانواده در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) امروز در جمع طلاب به بیان روش های به دست آوردن انرژی های مثبت پرداخت.

وی با بیان اینکه در زندگی فردی و شخصی انرژی هایی وجود دارد که انسان را به سمت حال خوب و بد می کشاند، افزود: در برخی مواقع شرایطی پیش می آید که هر کاری انجام می دهید آرامش ندارید و گاه به دلیل یک اتفاق ساده کنترل رفتار از دست افراد خارج می شود.

این نویسنده کتاب با اشاره به این مطلب که کسانی که توانایی آنها در کنترل خودشان ضعیف است به آسانی تحت تأثیر محیط  قرار می گیرند، اظهار کرد: در واقع برخی افراد توانایی کنترل رفتارهای خودشان را دارند و برخی در این موارد ناتوان هستند.

وی در ادامه با اشاره به روش های افزایش انرژی های مثبت گفت: نخستین قانون برای رسیدن به این هدف، قانون پذیرش است که اصل این قانون بر روی نیازهای بشر تمرکز دارد و کمتر متوجه خواسته های انسان است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نیاز امری فطری است و خواسته امیال انسان است، تصریح کرد: مهمترین تفاوت سبک زندگی غربی و اسلامی درباره نیازها و خواسته ها است چرا که در سبک زندگی اسلامی نیاز حائز اهمیت است و خواسته اسراف به شمار می آید.

وی با بیان اینکه رسیدن به نیاز خوشبختی است، گفت: از طرفی اگر این تفکر در زندگی شما احساس نشود احساس خوشبختی نمی کنید چرا که اگر خواسته برایتان مهم باشد حتی اگر بهترین امکانات مالی برای انسان محقق شود در عین حال به آرامش نمی رسد.

حجت الاسلام داوودی نژاد با بیان اینکه حضرت زینب(س) اوج قهرمان بودنش در قانون پذیرش او بود، بیان داشت: در واقع پذیرش شرایط سبب می شود که رشد قبل از موعد صورت بگیرد و انسان در این مرحله به مدارج عالی کمال می رسد.

این کارشناس خانواده با تأکید بر صفاتی مانند صداقت و رازداری در انسان گفت: از دیگر قوانینی که سبب ارتعاش های مثبت به سمت انسان می شود قانون شکرگزاری است که سبب می شود اضطراب ها از بین برود./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.