امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55787
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1396 - 13:38 | | ارسال توسط :

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی به کره‌شمالی هشدار داد

به گزارش بابل نوین، نامزد پیشرو انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه هشدار داد اگر کره شمالی یک آزمایش هسته ای دیگر انجام دهد با انزوای بیشتر و طولانی تر شدن روند توقف روابط دوجانبه مواجه خواهد شد. اظهارات مون جائه-این حامل این پیام است که حتی در صورت پیروزی نامزد حزب دموکراتیک در […]

به گزارش بابل نوین، نامزد پیشرو انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه هشدار داد اگر کره شمالی یک آزمایش هسته ای دیگر انجام دهد با انزوای بیشتر و طولانی تر شدن روند توقف روابط دوجانبه مواجه خواهد شد.

اظهارات مون جائه-این حامل این پیام است که حتی در صورت پیروزی نامزد حزب دموکراتیک در انتخابات که سیاست های لیبرال دارد نیز دولت کره جنوبی، رفتارهای تحریک آمیز کره شمالی را بر نخواهد تافت.
وی در مناظره ای تلویزیونی گفت: «اگر کره شمالی ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد، گفتگوهای دو طرفه برای مدتی غیرممکن خواهد شد و با توجه به دوره پنج ساله یک رئیس جمهور در کره جنوبی، بهبود روابط دو کره در طول دوره دولت بعدی نیز عملا دشوار خواهد شد.»
همزمان با افزایش گمانه زنی ها درباره اقدام احتمالی کره شمالی به آزمایش هسته ای یا بالستیک جدید در ماه آوریل، تنش ها در شبه جزیره کره افزایش یافته است.
­مون جائه-این که از بیشترین بخت برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی برخوردار است از طرف محافظه کاران به جدی نبودن در قبال پیونگ یانگ متهم می شود.
وی در این مناظره گفت: «من شدیدا به کره شمالی هشدار می دهم که یک آزمایش هسته ای جدید چیزی جز انزوا و دشواری برای این کشور به بار نخواهد اورد و فقط بقای حکومت آن را تهدید خواهد کرد.»
وی روندی جامع و مرحله ای را برای برچیدن برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی و نیز امضای پیمان صلح با این کشور در کنار بهبود روابط آمریکا و کره شمالی پیشنهاد کرد. نامزد حزب دموکراتیک کره جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری گفت مرحله اول این روند شامل امتناع کره شمالی از انجام آزمایش هسته ای بیشتر و شتاب ندادن به برنامه تسلیحات هسته ای خود است و در مرحله بعد نیز در پی توقف این برنامه و راستی آزمایی آن، این تاسیسات به صورت کامل برچیده می شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.