امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55201
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1396 - 9:59 | | ارسال توسط :

نخستین همایش تجربیات خلاقانه آموزشی معلمان شیمی

نخستین همایش تجربیات خلاقانه آموزشی معلمان شیمی شمال کشور با حضور استان های مازندران، گیلان و گلستان امروز در کانون شهید باهنر نوشهر برگزار شد.

به گزارش بابل نوین،  اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این همایش ، با اشاره به جایگاه درس شیمی در پیشرفت های مختلف علمی، گفت : باید به تدریس این درس در مدارس با توجه به نقش آن در گسترش علم و شناخت مواد و ارتباط آن با زندگی و محیط زیست توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه در مدارس انتخاب بهترین روش برای تدریس این درس به علاقه و انگیزه بیشتر دانش آموزان کمک می کند، افزود: هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و فناوری در آموزش درس شیمی، باعث ایجاد منابع اطلاعاتی یکسان و ارزیابی کاربردی در این زمینه شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران به اختصاص ۲ درصد از فروش گاز کشور به تجهیز آزمایشگاه ها و هنرستان ها گفت: با توجه به اهمیت درس آزمایشگاه به ویژه در پایه دهم باید متصدی آزمایشگاهی نیز برای آن در نظر گرفته شود.

شایان نصرالهی دبیر همایش نیز با بیان اینکه ۴۹ مقاله از معلمان شیمی شمال کشور به دبیرخانه این کنفرانس ارسال و از این تعداد، ۴۳ مقاله برای ارائه به این همایش یک روزه برگزیده شد، گفت: از این تعداد ۲۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۲۳ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

وی افزود: در این همایش یک روزه بیش از ۱۵۰ دبیر شیمی حضور داشتند که ۲۰ پژوهش انجام شده در رابطه یا این درس به صورت اسلاید های آموزشی – تحقیقاتی ارائه شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.