امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50724
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 15 اسفند 1395 - 14:29 | | ارسال توسط :

نسبت به فضای مجازی کوتاهی کرده‌ایم/ بهره‌مندی از نخبگان در عملیاتی‌کردن محتواهای قرآنی

کارشناس پژوهش جامعةالمصطفی(ص) العالمية مشهد با اشاره به اینکه می‌توان از فعالان و نخبگان حوزه و دانشگاه برای فرهنگ‌سازی محتواهای قرآنی در فضای مجازی کمک گرفت، به شعار «وحدت حوزه و دانشگاه» شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط رقم زدن این هدف، حوزه رسانه و فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی مهاجر، کارشناس پژوهش جامعهالمصطفی(ص) العالمیه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن بیان اینکه منابع قرآنی به عنوان غنی‌ترین منابع مطرح هستند، ابراز کرد: فضای مجازی، بهترین فضای انتقال مفاهیم قرآنی است که نسبت به آن کوتاهی شده است.
وی همچنین با تأکید بر این نکته که باید محتوای قرآنی در شبکه‌های مجازی، جامع و به‌هم پیوسته وجود داشته باشد، اضافه کرد: باید شرایط محتواهای قرآنی به‌نحوی باشد که با جستجوی یک کلمه قرآنی، تعداد زیادی سایت قرآنی باز شود.
شناسایی ظرفیت‌های فضای مجازی با انتشار فراخوان
حجت‌الاسلام مهاجر با اعلام این نکته که در ابتدا باید ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی، شناسایی شده و سپس برای جذب آثار در جشنواره‌های مختلف، فراخوان داده شود، افزود: در جامعه قرآنی افرادی هستند که برای اولین بار فعالیت قرآنی انجام داده و نیاز به حمایت مادی و معنوی دارند که جشنواره‌های این عرصه باید این بستر را فراهم کنند تا هنرمندان بدون ترس وارد این عرصه شوند.
وی، از «تکرار» به‌عنوان یکی از تهدیدهای حاکم بر فضای شبکه‌های ارتباطی در تولید و انتشار اخبار قرآنی یاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد، اخبار باید دقیق و مدل طراحی سایت‌ها به‌روز باشد چون در فضای قرآنی باید پیشگام باشیم.
کارشناس پژوهش جامعهالمصطفی(ص) العالمیه مشهد، تلفن همراه را به دلیل همیشه در دسترس بودن، یکی از ابزارهای ارتباطی اولویت‌دار برای حمل محتوای قرآنی اعلام و اظهار کرد: باید در انتقال محتوا، سمت‌ و سوی مراجعات مردم در شبکه‌های اجتماعی بررسی شود و همان را دنبال کرد.
بهره‌مندی از نخبگان حوزه و دانشگاه در عملیاتی کردن محتواهای قرآنی در فضای مجازی
وی با توجه به این مطلب که می‌توان در زمینه محتوا، فرم و کیفیت کار از فعالان و نخبگان حوزه و دانشگاه برای فرهنگ‌سازی و عملیاتی کردن محتواهای قرآنی در فضای مجازی کمک گرفت، به شعار «وحدت حوزه و دانشگاه» شهید بهشتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نقاط رقم زدن این هدف، حوزه رسانه و فعالیت‌های قرآنی است.
حجت‌الاسلام مهاجر با ارائه پیشنهادی عنوان کرد: تشکیل کارگروه و اتاق فکر متشکل از فرهیختگان حوزه فضای مجازی، مدیران این جشنواره و مدیران جشنواره‌های همسو برای کمک به غنای هر چه بیشتر در جشنواره‌های این عرصه ضرورت دارد./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.